Istoty wirtualne
Jak fenomenologia zmieniała sztuczną inteligencję

Universitas
Istoty wirtualne
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
36,00 PLN
Nasza cena
24,88 PLN
Oszczędzasz 31%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Istoty wirtualne wikłają siebie i nas ludzi w liczne napięcia między tym, co realne, a tym, co wirtualne, tym, co mentalne, a tym, co cielesne, tym, co własne, i tym, co cudze, a także tym, co symboliczne, reprezentacjonistyczne, a tym, co wymyka się symbolizacji. Nawet jeśli niektórzy filozofowie uznali, iż różnice między tymi opozycjami zostały zniesione, właśnie rzeczywistość wirtualna wywołuje je na nowo i każe zrewidować pytania o ich ważność. Awatary, czyli wirtualne istoty żyjące w symulowanych fizycznych środowiskach, stanowią punkt odniesienia dla moich rozważań na temat wirtualnego Ja. Na przykładzie gry Second Life przyglądam się, jak przebiega budowanie wirtualnej postaci. Szczególną uwagę zwracam na aspekt fenomenologii percepcji i motoryki wirtualnego ciała. Chatboty wirtualne istoty, których zadaniem jest konwersowanie z ludźmi i udzielanie im niezbędnych informacji, podnoszą wiele kwestii istotnych z punktu widzenia problematyki relacji Ja świat zewnętrzny, w szczególności zaś intersubiektywności doświadczenia. Dlatego też są moim wirtualnym Innym.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2016
  • Format: 13.5x20.5cm
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
  • Tytuł: Istoty wirtualne
    Podtytuł: Jak fenomenologia zmieniała sztuczną inteligencję
    Autor: Przegalińska Aleksandra K.
    Wydawnictwo: Universitas
    ISBN: 9788324230143
    Języki: polski
    Rok wydania: 2016
    Ilość stron: 272
    Format: 13.5x20.5cm
    Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
    Waga: 0.32 kg

    Recenzje