Poszukiwacze zaginionych znaczeń
Perspektywa (wy)twórcy, odbiorcy i krytyka w badaniach nad kulturą audiowizualną
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
45,75 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
W książce oddanej w Państwa ręce pochyliliśmy się nad filmami odrzuconymi, niechcianymi i zbędnymi, które wystarczyło poddać recyklingowi, by odkryć istne wysypisko znaczeń. Recykling ten nie równał się jednak prostemu zatarciu granic między kulturą niską a wysoką ? interesowała nas przede wszystkim sama dynamika procesów inkluzji i ekskluzji, pozornie niewinna, a w rzeczywistości polityczna, ustalająca kanony oraz kształtująca wyobrażenia widzów nie tylko o kinie, lecz także rzeczywistości. Przeciwstawiając się akademickim resentymentom za kanonem, uprawiamy semiotykę śmieci, w ramach której hegemonię estetyki zastąpiliśmy krytycyzmem innego rodzaju, opierającym się na diagnozie zjawisk społecznych, politycznych czy kulturowych. Dlatego też w niniejszej publikacji Alain Resnais sąsiaduje z Lloydem Kaufmanem, niszowe kino meksykańskie z filmami studia The Asylum, zaś ostrze krytyki skupia się na Hollywood, a nie na Bollywood.
Szczegóły
Podtytuł: Perspektywa (wy)twórcy, odbiorcy i krytyka w badaniach nad kulturą audiowizualną
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323341727
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 252
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.398 kg
Redakcja: Łuszczyńska Kaja, Stańczyk Marta
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Off
Wydawnictwo Astra
Dylan i Cohen
Poeci rocka
Poeci rocka
Niebieska studnia
Ostatnie wyjście
Świat Książki
Dollbaby
Świat Książki
Sekrety Białegostoku
Księży Młyn
Obcy w kraju urodzenia
Silesia Progress
Bunkrów nie ma
Bunkrów nie ma
Pomiędzy imperium dobra a zła
Moja podróż do Caracas i Hawany
Moja podróż do Caracas i Hawany
Książka i Prasa
Oceania po Australię
Akot