Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu

Nieoczywiste
Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
59,00 PLN
Nasza cena
54,67 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej. Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycję badawczą i znaczny dorobek, a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie metodologicznej. Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja przyczyni się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu. W książce poruszają kluczowe zagadnienia tej dziedziny, takie jak: – podstawy metodologii nauk o zarządzaniu – główne typy badań, kierunki rozwoju metodologii oraz sposoby przygotowania badań, – problematyka badań interpretatywnych – specyfika badań jakościowych, procedury realizacji studiów przypadków, eksperymentów i symulacji, triangulacja, rola dyskursu w naukach o zarządzaniu, – badania ilościowe – istota tych badań, podstawowe oraz zaawansowane techniki operacjonalizacji, modelowania i testowania, metody wielokryterialnej analizy decyzyjnej. Trzecie wydanie książki wzbogaca wcześniejsze treści o nowe tematy, m.in. stawianie problemów naukowych, oryginalność badań, kryteria oceny rygoru metodycznego, wprowadzenie do badań jakościowych i ilościowych, a także badań operacyjnych. Publikacja skierowana jest do badaczy nauk o zarządzaniu, szczególnie młodych adeptów tej dyscypliny, studentów i doktorantów. Służyć ma zwłaszcza doskonaleniu warsztatu badawczego, ale będzie także pomocna tym wszystkim, którzy zamierzają rozwijać, weryfikować lub zmieniać swoje kompetencje badawcze. Autorami są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości organizacyjnej, pomiaru efektywności, zarządzania zasobami niematerialnymi organizacji, turystyce, badaniach operacyjnych, a także w zagadnieniach kultury organizacyjnej.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2023
  • Format: 17.0x24.5cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu
    Wydawnictwo: Nieoczywiste
    ISBN: 9788363391096
    Języki: polski
    Rok wydania: 2023
    Ilość stron: 460
    Format: 17.0x24.5cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.744 kg
    Redakcja: Czakon Wojciech

    Recenzje