Kalejdoskop ucznia. Lektury. Klasy 1-3. Część 1. Edukacja wczesnoszkolna
WSiP
Wysyłka:
Dzisiaj
Sugerowana cena
Nasza cena
32,32 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 27,07 zł
Kalejdoskop ucznia. Lektury. Część 1 jest propozycją mającą ułatwić nauczycielom rozbudzanie i rozwijanie u dzieci zainteresowań czytelniczych.
W publikacji, składającej się z dwóch części, znajdują się różnorodne ćwiczenia przygotowane dla uczniów klas I–III do lektur polecanych przez MEN w podstawie programowej.
W pierwszej części opracowano lektury polecane do pracy w klasie pierwszej i drugiej.
Lektury opracowane w cz. 1.:
- Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom
- Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!
- Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
- Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci
- Agnieszka Frączek, Rany Julek. O tym, jak Julian Tuwim został poetą
- Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony
- Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba
- Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka
- Alina i Czesław Centkiewiczowie, Zaczarowana zagroda
- Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta
- Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika
Proponowane ćwiczenia mają na celu między innymi:
- sprawdzenie stopnia rozumienia treści przeczytanych książek lub ich fragmentów,
- ustalenie przebiegu zdarzeń w tekście,
- omówienie cech głównych bohaterów i ocenę ich postępowania,
- doskonalenie umiejętności pisania różnych form gatunkowych, jak np. opis postaci, list, ogłoszenie.
- Uczniowie mają możliwość swobodnego wypowiadania się na temat własnych wrażeń o przeczytanej książce, współtworzenia lub tworzenia jej okładki, przeczytania krótkich informacji dotyczących autorów – twórców literatury dla dzieci.
- Do każdej lektury mali czytelnicy uzupełniają lub samodzielnie przygotowują metryczkę.
- Zeszyt wzbogacają diagramy, rebusy, historyjki obrazkowe, plątaninki, rozsypanki literowe i wyrazowe oraz inne ćwiczenia i polecenia aktywizujące ucznia, a także nalepki i wycinanki.
Nauczyciel decyduje, w jakiej kolejności będzie omawiał lektury, pamiętając o strukturze zeszytu – pierwsze opracowania są propozycjami przeznaczonymi dla najmłodszych uczniów. Warto przypomnieć, że materiał ćwiczeniowy należy dostosować do możliwości zespołu klasowego, uzupełnić poleceniami dotyczącymi szczegółowej interpretacji tekstu, aspektów społecznych, etycznych, wychowawczych oraz wzbogacić własnymi propozycjami i scenariuszami zajęć.
W publikacji, składającej się z dwóch części, znajdują się różnorodne ćwiczenia przygotowane dla uczniów klas I–III do lektur polecanych przez MEN w podstawie programowej.
W pierwszej części opracowano lektury polecane do pracy w klasie pierwszej i drugiej.
Lektury opracowane w cz. 1.:
- Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom
- Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!
- Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
- Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci
- Agnieszka Frączek, Rany Julek. O tym, jak Julian Tuwim został poetą
- Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony
- Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba
- Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka
- Alina i Czesław Centkiewiczowie, Zaczarowana zagroda
- Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta
- Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika
Proponowane ćwiczenia mają na celu między innymi:
- sprawdzenie stopnia rozumienia treści przeczytanych książek lub ich fragmentów,
- ustalenie przebiegu zdarzeń w tekście,
- omówienie cech głównych bohaterów i ocenę ich postępowania,
- doskonalenie umiejętności pisania różnych form gatunkowych, jak np. opis postaci, list, ogłoszenie.
- Uczniowie mają możliwość swobodnego wypowiadania się na temat własnych wrażeń o przeczytanej książce, współtworzenia lub tworzenia jej okładki, przeczytania krótkich informacji dotyczących autorów – twórców literatury dla dzieci.
- Do każdej lektury mali czytelnicy uzupełniają lub samodzielnie przygotowują metryczkę.
- Zeszyt wzbogacają diagramy, rebusy, historyjki obrazkowe, plątaninki, rozsypanki literowe i wyrazowe oraz inne ćwiczenia i polecenia aktywizujące ucznia, a także nalepki i wycinanki.
Nauczyciel decyduje, w jakiej kolejności będzie omawiał lektury, pamiętając o strukturze zeszytu – pierwsze opracowania są propozycjami przeznaczonymi dla najmłodszych uczniów. Warto przypomnieć, że materiał ćwiczeniowy należy dostosować do możliwości zespołu klasowego, uzupełnić poleceniami dotyczącymi szczegółowej interpretacji tekstu, aspektów społecznych, etycznych, wychowawczych oraz wzbogacić własnymi propozycjami i scenariuszami zajęć.
Szczegóły
Autor: Katarzyna Harmak, Kamila Izbińska
Wydawnictwo: WSiP
Seria: Kalejdoskop ucznia
ISBN: 9788302170966
Kategoria: Podręczniki
Przedmiot: Język polski
Typ: Podręcznik dla nauczyciela
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 80
Format: 20 x 27,5 cm
Oprawa: broszurowa