Teraz bajty. Podręcznik. Klasa 4
806/1/2017
Migra
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
15,82 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Podręcznik Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa IV bazuje na podręczniku z serii Z nowym bitem do klasy IV. Został jednak odpowiednio dostosowany do nowej podstawy programowej, która kładzie nacisk na nauczanie programowania oraz rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów.
Zmiany związane z podstawą programową wchodzącą w 2017 roku.
Jednym z celów nowej podstawy programowej jest „rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów”, dlatego w serii Teraz bajty autorka podręcznika wyodrębniła w niektórych punktach problem, który analizujemy i dla którego szukamy rozwiązania.
Na przykład
Zamierzamy namalować cytrynę w edytorze grafiki. W jaki sposób uzyskać efekt wypukłej skórki cytrynowej, korzystając z dostępnych narzędzi malarskich.
lub
Zamierzamy napisać program, w którym powstanie las składający się z 13 choinek. Aby wyświetlić jedną choinkę, Baltie musi ją wyczarować i przejść jedno pole. Czy aby wyświetlić 13 takich samych choinek, musimy 13 razy umieścić te same polecenia.
Zgodnie z podstawą programową, w wielu ćwiczeniach z programowania dodane zostały polecenia, które pomagają uczniom objaśniać przebieg działania programów, testować program na komputerze zgodnie z przyjętymi założeniami i ewentualnie go poprawiać.
Podręcznik został wzbogacony o cztery tematy dotyczące programowania:
- 2 tematy z programowania w środowisku Baltie (zmodyfikowane i uzupełnione tematy z podręcznika Z nowym bitem. Zajęcia komputerowe dla szkoły podstawowej. Klasa V),
- 2 zupełnie nowe tematy dotyczące podstaw programowania w języku Scratch.
Sprawdzonych rozwiązań się nie zmienia, czyli co zostało:
Zgodnie z nową podstawą programową rozwiązywania problemów należy uczyć przy każdej okazji, również podczas posługiwania się aplikacjami takimi jak edytor grafiki czy edytor tekstu. Dlatego w podręczniku do klasy IV z serii Teraz bajty zostały tematy, w których uczeń poznaje metody tworzenia rysunków i tekstów komputerowych.
Aby uczeń potrafił zapisać utworzony program i mógł go potem modyfikować, nie można pominąć treści dotyczących pracy z plikami: nazywania, zapisywania, odczytywania i ponownego zapisywania.
W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości, niezbędne dla ucznia jest również posiadanie wiedzy i umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie oraz dotyczących zagrożeń związanych z korzystania z Internetu.
Szczegóły
Podtytuł: 806/1/2017
Autor: Grażyna Koba
Wydawnictwo: Migra
ISBN: 9788394266455
Kategoria: Podręczniki
Szkoła podstawowa » Klasa 4
MEN: 806/1/2017
Przedmiot: Informatyka
Typ: Podręcznik
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 120
Format: 16,5x23,6 cm
Oprawa: broszurowa