O apokalipsie
Eperons-Ostrogi
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
50,66 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 40,80 zł
Apokalupto bez wątpienia było dobrym słowem dla hebrajskiego gala. Apokalupto ? wyjawiam, odsłaniam, odkrywam, ujawniam rzecz, która może być częścią ciała, głową lub oczami, częścią sekretną, płcią lub czymkolwiek, co może być ukryte, rzeczą tajemną, rzeczą zakrytą, rzeczą, która pozostaje w ukryciu i nie jest artykułowana, może być wyrażona, ale która nie potrafi, albo której nie wolno odsłaniać ani wyprowadzać na światło dzienne. Apokekalummenoi logoi to epizodyczne uwagi. Jest to więc rzecz tajemnicy lub pudenda.
Być może byłoby konieczne ? i myślałem przez moment o zrobieniu tego ? by zebrać lub wydobyć wszystkie znaczenia tłoczące się wokół hebrajskiego gala, przyglądając się kolumnom i kolosom Grecji, obcując z galaktyką pod Drogą Mleczną, której konstelacja ostatnio mnie fascynuje. Co ciekawe, znaleźlibyśmy tam znowu takie znaczenia, jak te w kamieniu, na kamiennych tablicach, cylindrach, pergaminach lub księgach, zwojach, które określają ideę obnażenia [mise a nu], specyficznie apokaliptycznego odsłonięcia, wyjawienia tego, co do tej pory pozostawało spowite, odseparowane, zatajone, na przykład ciało, kiedy zdjęte zostaje ubranie lub żołądź, kiedy napletek zostaje usunięty przy obrzezaniu. A tym, co zdaje się najbardziej godne uwagi we wszystkich tych biblijnych przykładach, jakie udało mi się znaleźć, a które muszę pozostawić bez komentarza, jest fakt, że gest obnażenia lub wystawienia na widok ? ten ruch apokaliptyczny ? jest tutaj bardziej poważny, niekiedy bardziej winny i bardziej niebezpieczny, niż to, co następuje potem i czemu może on dać początek, na przykład stosunkowi płciowemu.
***
Jacques Derrida (1930?2004)
Francuski filozof i pisarz, uczeń Michela Foucaulta, twórca dekonstrukcji, która wyrosła z interpretacji i lektur Heideggera, współczesnej filozofii, lingwistyki i antropologii. Jako początkujący filozof opublikował trzy książki oparte na zupełnie odmiennym czytaniu filozofii ? O gramatologii, Głos i fenomen, Pismo i różnicę ? które przyniosły mu sławę i rozgłos, zaszczepiając, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, zainteresowanie dekonstrukcją, a następnie instytucjonalny rozwój tej dziedziny. Kolejne publikacje, wielowątkowe eseje stanowiące re-lekturę całej tradycji filozoficznej, począwszy od Platona, Kanta, Hegla, Freuda, na Foucaulcie i Levinasie skończywszy, budziły podziw i szacunek z jednej strony, z drugiej ? ostry sprzeciw i krytykę. Opublikował ponad 60 książek, z których najsłynniejsze ? Ostrogi. Style Nietzschego, Podzwonne (Glas), Widma Marksa, La carte Postale, Adieu ? stanowią wyróżnik jego ?stylu?, będącego połączeniem idiomu filozoficznego i pisarskiego. W 1997 r. otrzymał doktorat honoris causa Uniwersytetu Śląskiego.
Szczegóły
Autor: Jacques Derrida
Wydawnictwo: Eperons-Ostrogi
ISBN: 9788394647100
Liczba tomów: 1
Numer tomu: 1
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Iwona Boruszkowska, Krzysztof Wojtasik
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 187
Format: 20.8x12.2
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.275 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Ilustrowana teoria wszystkiego
Zysk i S-ka
Apokalipsa
Fundacja Augusta Hr. Cieszkowskiego
Drogi do nowoczesności
Brytyjskie, francuskie i amerykańskie Oświecenia
Brytyjskie, francuskie i amerykańskie Oświecenia
Teologia Polityczna
Historia samotności i samotników
Aletheia
Natura czasu i przestrzeni
Zysk i S-ka
Książka moich rozczarowań
Universitas
Adam Mickiewicz odjeżdża na żółtym rowerze
Fundacja Evviva L'Arte
Planty krakowskie / Planty in Kraków
Universitas