Hermeneutyka gier wideo
Instytut Badań Literackich PAN
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
44,10 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Michał Kłosiński kreśli w swojej książce projekt hermeneutyki gier wideo ? hermeneutyki o wyraźnym rysie krytycznym i zaangażowanym. Chodzi bowiem o lekturę gier jako utopii i poszukiwane z ich udziałem alternatyw wobec kapitalizmu. Teoretyczną ramę publikacji wyznacza filozoficzna hermenutyka Paula Ricoeura ? sposób myślenia o tekście jako nieustannym procesie rozumienia. Ricoeurowska hermeneutyka rozszerzona zostaje przez Autora o teorie utopii; ważnym elementem wywodu jest też analiza zaburzania procesu immersji. Choć Autor porusza tematy bliskie game studies, już we stępie możemy przeczytać, że zadaniem Hermeneutyki gier wideo jest przede wszystkim poszukiwanie nowych języków krytycznych możliwych do zastosowania w analizie gier. Hermeneutyka gier wideo w udany sposób łączy to, co w dyskusji wokół gier dobrze znane, z tematami w game studies poruszanymi sporadycznie. W połączeniu z krytycznym zmysłem Autora prowadzi to do inspirującego efektu, który wpisuje się nie tylko w studia nad pojedynczym medium, ale też w dyskusje dotyczące najszerzej rozumianej humanistyki. Autor ? wykraczając poza trybalizm studiów nad grami ? nie tylko krytycznie analizuje problemy stwarzane przez gry, ale też proponuje perspektywę pozwalającą szukać z ich wsparciem rozwiązań.
Dr hab. Mirosław Filiciak, prof. SWPS
Szczegóły
Autor: Michał Kłosiński
Wydawnictwo: Instytut Badań Literackich PAN
ISBN: 9788365832917
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 307
Format: 23.1x14.2
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.438 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Narratologia
Wprowadzenie do teorii narracji
Wprowadzenie do teorii narracji
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego