Kreatywność
Mózg w dobie innowacji
Wydawnictwo Naukowe PWN
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
65,58 PLN
Oszczędzasz 5%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 61,03 zł
Życie w starożytnym Egipcie nie zmieniło się zbytnio od powstania pirami?dy Cheopsa do czasów panowania Ramzesa Wielkiego, czyli przez jakieś 1300 lat. W naszych czasach zaś spora część wiedzy nabytej na studiach przed dziesięcioma laty dziś jest już przestarzała. Liczba nowości, z którymi mamy do czynienia nie tylko jako jednostki, lecz także jako społeczeństwo, rośnie w galopującym tempie. W społeczeństwie, w którym panowała stagnacja informacyjna, a zmiany zachodziły z prędkością lodowca, stosunkowo niewiele jednostek angażowało się w procesy twórcze; egzystencją zdecydowanej większości społeczeństwa rządziła rutyna, która raz opanowana wystarczyła za drogowskaz do końca życia. Ale w społeczeństwie, w którym wiedza i umiejętności odchodzą do lamusa, zanim zdążą stać się rutyną, praktycznie każdy człowiek staje się częścią procesu twórczego: jeśli nawet sam nie tworzy oryginalnych rozwiązań, to przynajmniej wykorzystuje i włącza do swojego życia nowe idee, koncepcje i umiejętności. Czy taka tendencja wymaga od członków społeczeństwa opartego na nowości innego wykorzystywania naszych zasobów neuronalnych, mocy naszego mózgu? Czy to wpłynie na sposób, w jaki zmienia się z wiekiem nasz mózg? Elkhonon Goldberg próbuje dowieść, że odpowiedź na te pytania prawdopodobnie brzmi: tak. Istnieje też druga strona medalu: tworzenie nowości. Jak rodzą się nowatorskie idee. W dobie innowacyjności zrozumienie, w jaki sposób mózg człowieka przetwarza nowość, staje się sprawą ogromnej wagi. Jako społeczeństwo mamy dwojaką motywację, żeby odkryć mózgowe mechanizmy mierzenia się z nowością: chcemy bowiem dowiedzieć się zarówno, jak jest konsumowana, jak i jak jest tworzona. Właśnie ta dwojaka motywacja była dla prof. Goldberga impulsem do napisania tej książki.
Szczegóły
Podtytuł: Mózg w dobie innowacji
Autor: Elkhonon Goldberg
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301201890
Tytuł oryginału: Creativity Human Brain in the Age of Innovation
Tłumacz: Binderowie Anna i Marek
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 332
Format: 16.5x23.5
Oprawa: Miękka
Waga: 0.54 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dzieje głupoty w Polsce
Pamflety dziejopisarskie
Pamflety dziejopisarskie
Universitas
Szaleństwo tłumów. Gender, rasa, tożsamość
Zysk i S-ka
Książka o śmieciach
Agora
Życie po drugiej stronie
Studio Emka
Kobiety '44.
Prawdziwe historie kobiet w powstańczej Warszawie
Prawdziwe historie kobiet w powstańczej Warszawie
Prószyński i S-ka