Belkowe mosty betonowe
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
37,47 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 32,18 zł
Od Autorów:
Metodę betonowania wspornikowego zastosował po raz pierwszy, w roku 1930, brazylijski inżynier Emilio H. Baumgart podczas budowy żelbetowego mostu nad Rio de Peixe. Intensywny rozwój tej metody nastąpił w Europie po II wojnie światowej.
Pierwsze zastosowanie montażu wspornikowego segmentów betonowych miało miejsce podczas budowy mostu Choisy-le-Roi pod Paryżem w roku 1965. Pierwsze polskie zastosowanie tej nowatorskiej technologii było dziełem Maksymiliana Wolfa i Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku.
W latach dziewięćdziesiątych XX wieku w Polsce mosty z betonu sprężonego wznoszone metodą betonowania wspornikowego stały się konkurencyjne w stosunku do konstrukcji stalowych i zaczęły być szeroko stosowane. Zakład Mostów Politechniki Wrocławskiej współpracował przy projektowaniu i budowie mostu autostradowego przez Wisłę w Toruniu (1998), przez Odrę w Opolu (1999) i przez Wełtawę w ciągu autostrady D8 w Czechach (1996) oraz przy niektórych późniejszych realizacjach. Zdobyte doświadczenia zawarto w niniejszej pracy, która może stanowić pomoc dla studentów i inżynierów pragnących pogłębić swoją wiedzę dotyczącą projektowania i budowy mostów metodami wspornikowymi.
Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej
Dwanaście lat temu postanowiliśmy udostępnić dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. ?Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej?. Mieliśmy wówczas nadzieję wydawać rocznie przynajmniej jedną pozycję serii, która będzie dotyczyć aktualnych problemów polskiej inżynierii mostowej. Pragniemy, by poszczególne tomy były ściśle związane z praktyką inżynierską i równocześnie miały walor dydaktyczny.
Seria adresowana jest do inżynierów i studentów chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych osiągnięć inżynierii mostowej. Przewidywaliśmy, że w serii wydawane będą głównie prace autorów ze środowiska wrocławskiego, ale dopuszczamy możliwość wydawania również prac autorów z innych środowisk.
Dotychczas w ramach Wrocławskiej Serii Wydawniczej Inżynierii Mostowej ukazały się:
Projektowanie stalowych kładek dla pieszych - II Wydanie
Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych - II Wydanie
Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
Modelowanie sprężenia mostów
Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych
Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji
Ruchome obciążenia obiektów mostowych
Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość
Mosty wstęgowe
Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
Belkowe mosty betonowe
Szczegóły
Wydawnictwo: Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
ISBN: 9788371252815
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 152
Oprawa: Miękka
Waga: 0.285 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Modelowanie sprężenia mostów
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
Projektowanie fundamentów bezpośrednich według Eurokodu 7
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
Fundamenty palowe według Eurokodu 7
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
Wybrane zagadnienia modelowania przęseł mostów belkowych
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne