Menedżerowie czy przywódcy
Poltext
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
48,67 PLN
Oszczędzasz 3%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Książka jest wynikiem wieloletnich badań przeprowadzonych na łącznej próbie 2000 osób. Ich celem było zgłębienie pojęcia kompetencji ważnych w zarządzaniu, a efektem jest opracowanie i przetestowanie dwóch niezależnych modeli kompetencyjnych: lidera (przywódcy) i menedżera w organizacji.
Na ile skuteczny i w jakich sytuacjach jest menedżer bez przywództwa, kiedy najlepiej sprawdzają się jego umiejętności operacyjne i zdolność do rozwiązywania bieżących problemów oraz skutecznej realizacji codziennych zadań? Z drugiej strony, dlaczego i po co potrzebni są w organizacjach przywódcy, myślący w kategoriach wizji, wartości i mobilizowania do osiągania nadzwyczajnych wyników? Niewątpliwie w organizacjach mamy do czynienia z łączeniem obu tych ról – dbającego o operacje menedżera oraz kształtującego przyszłość przywódcy, w proporcjach uzależnionych od kontekstu. I właśnie te kluczowe role są poddane w książce dokładnej analizie.
Autorka dokonuje przeglądu badań prowadzonych w poszczególnych nurtach związanych z przywództwem, docierając także do polemik i krytyki tychże badań, co jest bardzo cenne. Warsztat metodologiczny badań zaprezentowanych w książce dowodzi wysokich kompetencji i doświadczenia autorki. Zaproponowane mierniki i skale pomiarowe mogą wejść do kanonu badań w zakresie przywództwa oraz postaw i zachowań menedżerów. Publikacja wnosi istotny wkład w wiedzę na temat przywództwa, poparty solidnym przeglądem literatury i badaniami empirycznymi.
- z recenzji dr hab. Aldony Glińskiej-Neweś, prof. UMK
Monografia jest dziełem bardzo interesującym i ambitnym ze względu na: oryginalne, interdyscyplinarne ujęcie; wykorzystanie ogromnej literatury przedmiotu (zarządzanie, ekonomia, psychologia, socjologia, filozofia); bogactwo i różnorodność badań empirycznych autorki w zakresie przywództwa; wreszcie ze względu na nasilające się zmiany w otoczeniu biznesu (o charakterze technologicznym, rynkowym, społecznym, kulturowym oraz politycznym), a w ślad za tym rodzące się nowe oczekiwania i wyzwania wobec przywódcy (lidera biznesu).
- z recenzji prof. dra hab. Bogdana Nogalskiego
Dr Anna Baczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Zastępca dyrektora Centrum Badań Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. Opublikowała ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich. Wielokrotnie otrzymała Indywidualną Nagrodę Rektora za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej. Prowadzi badania w międzynarodowym kontekście z zakresu przywództwa m.in. w Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii oraz Niemczech. Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera w ALK. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarządzania zasobami ludzkimi.
Na ile skuteczny i w jakich sytuacjach jest menedżer bez przywództwa, kiedy najlepiej sprawdzają się jego umiejętności operacyjne i zdolność do rozwiązywania bieżących problemów oraz skutecznej realizacji codziennych zadań? Z drugiej strony, dlaczego i po co potrzebni są w organizacjach przywódcy, myślący w kategoriach wizji, wartości i mobilizowania do osiągania nadzwyczajnych wyników? Niewątpliwie w organizacjach mamy do czynienia z łączeniem obu tych ról – dbającego o operacje menedżera oraz kształtującego przyszłość przywódcy, w proporcjach uzależnionych od kontekstu. I właśnie te kluczowe role są poddane w książce dokładnej analizie.
Autorka dokonuje przeglądu badań prowadzonych w poszczególnych nurtach związanych z przywództwem, docierając także do polemik i krytyki tychże badań, co jest bardzo cenne. Warsztat metodologiczny badań zaprezentowanych w książce dowodzi wysokich kompetencji i doświadczenia autorki. Zaproponowane mierniki i skale pomiarowe mogą wejść do kanonu badań w zakresie przywództwa oraz postaw i zachowań menedżerów. Publikacja wnosi istotny wkład w wiedzę na temat przywództwa, poparty solidnym przeglądem literatury i badaniami empirycznymi.
- z recenzji dr hab. Aldony Glińskiej-Neweś, prof. UMK
Monografia jest dziełem bardzo interesującym i ambitnym ze względu na: oryginalne, interdyscyplinarne ujęcie; wykorzystanie ogromnej literatury przedmiotu (zarządzanie, ekonomia, psychologia, socjologia, filozofia); bogactwo i różnorodność badań empirycznych autorki w zakresie przywództwa; wreszcie ze względu na nasilające się zmiany w otoczeniu biznesu (o charakterze technologicznym, rynkowym, społecznym, kulturowym oraz politycznym), a w ślad za tym rodzące się nowe oczekiwania i wyzwania wobec przywódcy (lidera biznesu).
- z recenzji prof. dra hab. Bogdana Nogalskiego
Dr Anna Baczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Zastępca dyrektora Centrum Badań Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. Opublikowała ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich. Wielokrotnie otrzymała Indywidualną Nagrodę Rektora za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej. Prowadzi badania w międzynarodowym kontekście z zakresu przywództwa m.in. w Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii oraz Niemczech. Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera w ALK. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarządzania zasobami ludzkimi.
Szczegóły
Autor: Anna Baczyńska
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375619812
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 284
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.458 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Marketing
Rebis
Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym
Media Rodzina
Marketing 4.0
Era cyfrowa
Era cyfrowa
MT Biznes
Ciche przywództwo
Rebis