Cyfrowy tubylec w szkole Diagnozy i otwarcia Tom 2 Nauczyciel a nowe technologie w szkole

Adam Marszałek
Cyfrowy tubylec w szkole Diagnozy i otwarcia Tom 2 Nauczyciel a nowe technologie w szkole
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
56,00 PLN
Nasza cena
51,28 PLN
Oszczędzasz 9%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 43,59 zł

Oddajemy do Państwa rąk drugi tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. W pierwszym skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze szkolnym funkcjonowaniem współczesnego ucznia cyfrowego tubylca, dla którego technologie cyfrowe stanowią naturalne środowisko i podstawę egzystencji. W drugim tomie, zatytułowanym Nauczyciel a nowe technologie w szkole, proponujemy przeniesienie uwagi na osobę nauczyciela. Pedagodzy to cyfrowi imigranci dopiero w młodości lub nawet później, w dorosłym życiu, rozpoczęli nabywanie umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w świecie nowych technologii. [...] Tymczasem dynamicznie zmieniający się świat medialny stawia przed nauczycielem i szkołą nowe wyzwania. Konieczność pokonywania rozbieżności między oddziaływaniem tradycyjnym (chciałoby się rzec analogowym) i wspartym nowymi technologiami domaga się od nauczyciela poszukiwania innych dróg porozumienia z uczniami i pełnienia swojej roli. W niniejszym tomie zapraszamy do refleksji nad prze-mianami funkcjonowania nauczyciela w czasach rozwoju technologii cyfrowych. Fragment Wstępu Badacze problematyki nowych technologii w szkole rzadko koncentrują uwagę na nauczycielach. Większość opracowań zajmujących się tą tematyką rozpatruje metodyczne aspekty włączania urządzeń informacyjno-komunikacyjnych do procesu kształcenia lub przybliża zagrożenia związane z niewłaściwym wykorzystaniem smartfonów, tabletów czy mediów społecznościowych. Zarówno skupianie się wyłącznie na aspektach dydaktycznych, jak i podkreślanie negatywnych stron mediów znacząco ogranicza badanie ich roli w nabywaniu nowych kompetencji czy budowaniu struktur wiedzy. Przygotowywana pozycja wykracza poza nakreślone wyżej ramy, postrzegając nauczyciela w roli ciągłego poszukiwacza dróg porozumienia z uczniami ? użytkownikami nowoczesnych technologii. Analiza społecznego kontekstu korzystania z nowych technologii w szkole, w tym badanie nastawienia nauczycieli do ich stosowania, jest ważna. Ta perspektywa dominuje w tekstach recenzowanej książki. Fragment recenzji dr hab. Grażyny Penkowskiej, prof. UG

Szczegóły

  • Rok wydania: 2018
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Cyfrowy tubylec w szkole Diagnozy i otwarcia Tom 2 Nauczyciel a nowe technologie w szkole
    Autor: Nowicka Marzenna, Dziekońska Joanna
    Wydawnictwo: Adam Marszałek
    ISBN: 9788366220034
    Języki: polski
    Rok wydania: 2018
    Ilość stron: 266
    Oprawa: Miękka

    Recenzje