Krystalizacja opinii publicznej
Narodowe Centrum Kultury
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
32,73 PLN
Oszczędzasz 23%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Edward Louis Bernays (1891-1995), austriacko-amerykański teoretyk i praktyk public relations oraz badacz zagadnień z zakresu zjawiska opinii publicznej. Uznawany za "ojca PR" oraz prekursora szeregu dziedzin wiedzy o komunikacji masowej.
Doświadczenie zdobywał w wielu prywatnych przedsiębiorstwach oraz w powołanej przez prezydenta Woodrowa Wilsona rządowej agencji, której zadaniem było kształtowanie społecznego poparcia dla udziału Stanów Zjednoczonych w I wojnie światowej. W książce Krystalizacja opinii publicznej, wydanej w 1923 roku, Bernays definiuje i określa horyzonty funkcjonalności nowego zawodu, jakim na początku XX wieku stał się doradca public relations.
Pionierska książka, ukazująca się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu, jest także bardzo aktualnym wykładem ujawniającym retrospektywnie trwałość i efektywność oddziaływań komunikacyjnych na odbiorcę w wieku rewolucji mediów. Według Bernaysa opinia publiczna jest podmiotowym interlokutorem w dyskusji, a doradztwo public relations bardziej sztuką komunikacji niż inżynierią społeczną.
W znacznym stopniu to dzięki Bernaysowi w ramach współczesnej systematyki dyscyplin naukowych funkcjonują autonomiczne subdyscypliny, takie jak na przykład socjologia opinii publicznej lub psychologia opinii publicznej. Rafał Wiśniewski, Marcin Zarzecki (fragment Wstępu)
Doświadczenie zdobywał w wielu prywatnych przedsiębiorstwach oraz w powołanej przez prezydenta Woodrowa Wilsona rządowej agencji, której zadaniem było kształtowanie społecznego poparcia dla udziału Stanów Zjednoczonych w I wojnie światowej. W książce Krystalizacja opinii publicznej, wydanej w 1923 roku, Bernays definiuje i określa horyzonty funkcjonalności nowego zawodu, jakim na początku XX wieku stał się doradca public relations.
Pionierska książka, ukazująca się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu, jest także bardzo aktualnym wykładem ujawniającym retrospektywnie trwałość i efektywność oddziaływań komunikacyjnych na odbiorcę w wieku rewolucji mediów. Według Bernaysa opinia publiczna jest podmiotowym interlokutorem w dyskusji, a doradztwo public relations bardziej sztuką komunikacji niż inżynierią społeczną.
W znacznym stopniu to dzięki Bernaysowi w ramach współczesnej systematyki dyscyplin naukowych funkcjonują autonomiczne subdyscypliny, takie jak na przykład socjologia opinii publicznej lub psychologia opinii publicznej. Rafał Wiśniewski, Marcin Zarzecki (fragment Wstępu)
Szczegóły
Autor: Edward L. Bernays
Wydawnictwo: Narodowe Centrum Kultury
ISBN: 9788379823550
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 180
Format: 240x160x15 mm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.468 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Limes inferior
SuperNowa
O wierze
Aletheia
Bóg i seks
Co naprawdę mówi Biblia
Co naprawdę mówi Biblia
Aletheia
Ale o co ci chodzi?
Wolno
Archipelag Gułag Tom 1-3
Rebis
Smutek tropików
Aletheia
Traktat o historii religii
Aletheia
Krótka historia mitu
Aletheia