Antropologia komunikacji. Od teorii do badań terenowych
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
30,70 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Książka jest zaproszeniem do podjęcia badań etnograficznych w naukach dotyczących komunikacji. Jest to dopracowana konstrukcja teoretyczna, wkraczająca na teren życia społecznego i podejmująca obserwację komunikacji w działaniu.. Intencją książki jest pomóc badaczom w uczeniu się dostrzegania komunikacji w słowach i gestach życia codziennego. Pojawienie się antropologii komunikacji jako dziedziny nauki opiera się badaniach terenowych: podróżach turystycznych, zwiedzaniu muzeów i wystaw. Jest to przede wszystkim spojrzenie entomologiczne i emfatyczne na społeczność ludzką.
Telegraficznej koncepcji komunikacji Winkin przeciwstawia koncepcję orkiestralną, opracowaną przez takich badaczy jak Gregory Bateson i Ray Birdwhistell. Proponuje swoją antropologię komunikacji opierając się na koncepcjach Della Hymesa i Ervinga Goffmana. Daje rady praktyczne i przykłady badań prowadzonych z perspektywy obserwatora uczestniczącego (Maroc, Italie, USA). Dla Winkina komunikacja jest darem/przeciw-darem oraz wyczynem kultury.
Telegraficznej koncepcji komunikacji Winkin przeciwstawia koncepcję orkiestralną, opracowaną przez takich badaczy jak Gregory Bateson i Ray Birdwhistell. Proponuje swoją antropologię komunikacji opierając się na koncepcjach Della Hymesa i Ervinga Goffmana. Daje rady praktyczne i przykłady badań prowadzonych z perspektywy obserwatora uczestniczącego (Maroc, Italie, USA). Dla Winkina komunikacja jest darem/przeciw-darem oraz wyczynem kultury.
Szczegóły
Autor: Winkin Yves
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Seria: Communicare – historia i kultura
ISBN: 9788323502906
Rok wydania: 2007
Ilość stron: 252
Format: 13.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.29 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dziewczyny do wynajęcia
Prószyński i S-ka
Rzeka zapomnienia
Podkarpacki Instytut Książki i Marketingu