Myślenie obiektowe w programowaniu
Helion
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
55,01 PLN
Oszczędzasz 7%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 44,45 zł
Burzliwy rozwój obiektowości nastąpił w połowie lat 90. wraz z upowszechnieniem się takich języków jak C++ czy Smalltalk. Obecnie programowanie zorientowane obiektowo wciąż jest jednym z najważniejszych paradygmatów projektowania. Łatwo zauważyć, że większość nowoczesnych języków programowania i technologii sieciowych opiera się na technikach obiektowych. Nieco trudniej jest dostrzec, że mimo szybkiego ewoluowania technik i języków programistycznych podstawowe pojęcia programowania obiektowego pozostają niezmienne i niezależne od jakiejkolwiek platformy. Początkujący programiści powinni więc poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z tymi pojęciami i naukę czegoś, co można nazwać "myśleniem obiektowym w programowaniu".
Ta książka jest kolejnym, poprawionym i uzupełnionym wydaniem wyczerpującego wprowadzenia do programowania zorientowanego obiektowo. Jej głównym celem jest przedstawienie podstaw myślenia obiektowego i najważniejszych pojęć w tym zakresie. Wyjaśniono tu, w jaki sposób poprawnie posługiwać się dziedziczeniem i kompozycją, odróżniać agregację od asocjacji oraz zrozumieć różnice między interfejsem a implementacją. Szczególną uwagę zwrócono na technologie, które przetrwały próbę czasu ostatnich 20 lat i stały się rdzeniem koncepcji programowania obiektowego. Opisano też najważniejsze wzorce projektowe, wskazano techniki unikania zależności i zaprezentowano zasady zwane SOLID, których przestrzeganie pozwala tworzyć kod wysokiej jakości, zrozumiały i elastyczny.
Dzięki tej książce:
- zrozumiesz podstawowe pojęcia obiektowości
- zaczniesz myśleć abstrakcyjnie podczas projektowania interfejsów
- nauczysz się budowy i zasad modelowania klas
- będziesz tworzyć kod, który będzie się nadawał do wielokrotnego wykorzystania
- zaczniesz unikać zależności i silnych powiązań między klasami
- przyswoisz sobie i będziesz stosować zasady SOLID
Techniki obiektowe. Zrozum, zanim zaimplementujesz!
[O autorze]
Matt Weisfeld jest wykładowcą, programistą oraz pisarzem. Mieszka w Cleveland w Ohio. Wcześniej pracował 20 lat w branży informatycznej jako programista, przedsiębiorca, szkoleniowiec prowadzący szkolenia dla firm oraz wykładowca kontraktowy. Weisfeld ma tytuł magistra informatyki i dyplom magistra zarządzania. Oprócz książki Myślenie obiektowe w programowaniu, napisał jeszcze dwie inne książki dotyczące programowania oraz opublikował wiele artykułów w wielu ważnych czasopismach branżowych.
Ta książka jest kolejnym, poprawionym i uzupełnionym wydaniem wyczerpującego wprowadzenia do programowania zorientowanego obiektowo. Jej głównym celem jest przedstawienie podstaw myślenia obiektowego i najważniejszych pojęć w tym zakresie. Wyjaśniono tu, w jaki sposób poprawnie posługiwać się dziedziczeniem i kompozycją, odróżniać agregację od asocjacji oraz zrozumieć różnice między interfejsem a implementacją. Szczególną uwagę zwrócono na technologie, które przetrwały próbę czasu ostatnich 20 lat i stały się rdzeniem koncepcji programowania obiektowego. Opisano też najważniejsze wzorce projektowe, wskazano techniki unikania zależności i zaprezentowano zasady zwane SOLID, których przestrzeganie pozwala tworzyć kod wysokiej jakości, zrozumiały i elastyczny.
Dzięki tej książce:
- zrozumiesz podstawowe pojęcia obiektowości
- zaczniesz myśleć abstrakcyjnie podczas projektowania interfejsów
- nauczysz się budowy i zasad modelowania klas
- będziesz tworzyć kod, który będzie się nadawał do wielokrotnego wykorzystania
- zaczniesz unikać zależności i silnych powiązań między klasami
- przyswoisz sobie i będziesz stosować zasady SOLID
Techniki obiektowe. Zrozum, zanim zaimplementujesz!
[O autorze]
Matt Weisfeld jest wykładowcą, programistą oraz pisarzem. Mieszka w Cleveland w Ohio. Wcześniej pracował 20 lat w branży informatycznej jako programista, przedsiębiorca, szkoleniowiec prowadzący szkolenia dla firm oraz wykładowca kontraktowy. Weisfeld ma tytuł magistra informatyki i dyplom magistra zarządzania. Oprócz książki Myślenie obiektowe w programowaniu, napisał jeszcze dwie inne książki dotyczące programowania oraz opublikował wiele artykułów w wielu ważnych czasopismach branżowych.
Szczegóły
Autor: Matt Weisfeld
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328361041
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 208
Oprawa: Miękka
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Obliczanie Wszechświata
O tym jak matematyka odkrywa Wszechświat
O tym jak matematyka odkrywa Wszechświat
Prószyński i S-ka
Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3
Wydawnictwo Naukowe PWN
Java. Kompendium programisty
Helion