Odlotowe pomysły.
Jak przekształcać pozornie szalone koncepcje w nowatorskie strategie, produkty czy usługi
MT Biznes
Wysyłka:
2 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
63,55 PLN
Oszczędzasz 3%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 54,84 zł
Jak to możliwe, że napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała się bestsellerem polecanym przez „Wall Street Journal” i zachwalanym jako biznesowa lektura obowiązkowa przez takie sławy jak Malcolm Gladwell, Tim Ferriss czy Daniel Pink? Sekret tkwi w tym, że Odlotowe pomysły pokazują zaskakujący sposób myślenia o tajnikach zachowań grupowych, który stawia pod znakiem zapytania wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.
Safi Bahcall dokonuje niezwykłego mariażu psychologii z fizyką i pokazuje, dlaczego wspaniałe zespoły utrącają świetne pomysły, w jaki sposób liderzy mogą wyłapywać z pozoru szalone koncepcje i tworzyć na ich bazie technologie będące źródłem nowatorskich produktów lub usług, kiedy mądrość tłumów staje się ich tyranią i dlaczego odpowiedzi na te pytania można znaleźć w szklance wody. Autor proponuje zupełnie nowy sposób myślenia i udowadnia, że innowacje pojawiają się wtedy, kiedy ludzie stawiają na odlotowe pomysły (loonshots), czyli powszechnie lekceważone koncepcje, których autorzy są traktowani jak dziwacy. To one w rezultacie mogą prowadzić do wybitnych osiągnięć na polu nauki i biznesu (moonshots).
Z jego książki dowiemy się, jak kurczaki uratowały miliony istnień ludzkich, skąd czerpali pomysły Isaac Newton i Steve Jobs, co mają ze sobą wspólnego James Bond i lek o nazwie lipitor, i co tak naprawdę unicestwiło linie lotnicze Pan Am, firmę Polaroid i chińską dynastię Qing. Znajdziemy w niej także polski wątek o Mikołaju Koperniku i jego „wariackiej” tezie o krążeniu Ziemi wokół Słońca.
Jeżeli interesują cię nowe koncepcje, zwłaszcza te nieszablonowe, lubisz kwestionować normy oraz chcesz otworzyć siebie lub swój zespół na to, co z pozoru wydaje się niemożliwe, ta książka jest dla ciebie.
REKOMENDACJE:
- Bestseller dziennika „Wall Street Journal” oraz najlepsza książka biznesowa roku według Amazona, „Financial Timesa”, „Forbesa”, „Newsweeka”, „Strategy + Business”, „Washington Post”
- Polecana m.in. przez Billa Gatesa, Daniela Kahnemana, Malcolma Gladwella, Daniela Pinka, Susan Cain, Sida Mukherjeego, Adama Granta czy Tima Ferrissa
- Była najczęściej polecaną książką roku (według dorocznej ankiety przeprowadzanej przez Agencję Bloomberga wśród dyrektorów generalnych i przedsiębiorców)
„Safi Bahcall rzuca nowe światło na decyzje, które kwestionują przekonania. Udowadnia, jak niewielkie zmiany w strukturze mogą uwolnić wykładniczo większą kreatywność i pozwolić na skalowanie biznesu, które przynosi zmiany transformacyjne. Teraz zastanów się, ile ryzykujesz, odrzucając jakiś pomysł”.
- Jarosław Grzechnik, dyrektor PKO Bank Polski, konsultant biznesu
„Niesamowita pozycja. Ta książka to seria uniesień brwi, wywracających do góry nogami utarte schematy. Dowiesz się z niej, jak upadały najbardziej innowacyjne firmy, bo wewnętrzna biurokracja blokowała pomysły, które inni potem zamieniali w złoto. Jak uparci wizjonerzy tworzyli imperia, które potem potykały się o własne nogi. To historie o biznesowych artystach i żołnierzach oraz sposobach na utrzymywanie równowagi pomiędzy nimi. I o tym, jak pewien uparty pisarz i niemający nic do stracenia podrzędny aktor stworzyli filmową potęgę Jamesa Bonda”.
- Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny My Company Polska
„Najważniejsze zmiany w naszym życiu i przemiany świata są często rezultatem „rzadkich zdarzeń”, nieoczekiwanych zbiegów okoliczności oraz idei i pomysłów tworzonych „pod prąd”, na obrzeżach trendów i normalnych rozkładów, mód i prognoz. Są wśród nas osoby, które mają dar „wglądu”, kreowania nietypowych skojarzeń albo odkrywania nowej głębi w tym co „oczywiste”, to im zawdzięczamy odlotowe pomysły, mikrokorekty, które nierzadko przynoszą makroefekty. To niezwykła książka o nich i dla nich, czytajmy ją – i dajmy się zwariować. ODWAGI!”
- Jacek Santorski, twórca Akademii Psychologii Przywództwa
„W tej książce jest wszystko: nowe idee, śmiałe spostrzeżenia, zabawne historie i przekonujące analizy. Osoby pragnące zrozumieć, jak nowe pomysły odmieniają świat, nie powinny jej przegapić”.
- Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla i autor książki Pułapki myślenia
„Gdyby Kod Leonarda da Vinci i Freakonomia miały dziecko, nosiłoby ono imię Odlotowe pomysły”.
- Bob Kerrey, senator, były komandos i rektor uniwersytetu The New School
„Ważna lektura dla liderów pragnących budować kreatywne organizacje”.
- Ed Catmull, założyciel i dyrektor generalny Pixara, autor książki Kreatywność S.A.
Safi Bahcall jest aktywny zarówno w świecie nauki i wynalazków, jak i biznesu, nie tylko jako teoretyk, ale też jako praktyk. Ukończył z wyróżnieniem studia na wydziale fizyki Uniwersytetu Harvarda, a następnie zrobił doktorat na Uniwersytecie Stanforda. Przepracował trzy lata jako konsultant w firmie McKinsey, po czym założył firmę biotechnologiczną zajmującą się poszukiwaniem nowych leków na raka. Wprowadził ją na giełdę i przez 13 lat był jej dyrektorem generalnym. W 2008 roku został uznany przez oddział firmy E&Y w Nowej Anglii za przedsiębiorcę roku w branży biotechnologicznej. W roku 2011 zasiadał w komitecie doradczym ds. nauki prezydenta USA Baracka Obamy, gdzie zajmował się sprawami dotyczącymi pożądanych kierunków rozwoju badań naukowych.
Safi Bahcall dokonuje niezwykłego mariażu psychologii z fizyką i pokazuje, dlaczego wspaniałe zespoły utrącają świetne pomysły, w jaki sposób liderzy mogą wyłapywać z pozoru szalone koncepcje i tworzyć na ich bazie technologie będące źródłem nowatorskich produktów lub usług, kiedy mądrość tłumów staje się ich tyranią i dlaczego odpowiedzi na te pytania można znaleźć w szklance wody. Autor proponuje zupełnie nowy sposób myślenia i udowadnia, że innowacje pojawiają się wtedy, kiedy ludzie stawiają na odlotowe pomysły (loonshots), czyli powszechnie lekceważone koncepcje, których autorzy są traktowani jak dziwacy. To one w rezultacie mogą prowadzić do wybitnych osiągnięć na polu nauki i biznesu (moonshots).
Z jego książki dowiemy się, jak kurczaki uratowały miliony istnień ludzkich, skąd czerpali pomysły Isaac Newton i Steve Jobs, co mają ze sobą wspólnego James Bond i lek o nazwie lipitor, i co tak naprawdę unicestwiło linie lotnicze Pan Am, firmę Polaroid i chińską dynastię Qing. Znajdziemy w niej także polski wątek o Mikołaju Koperniku i jego „wariackiej” tezie o krążeniu Ziemi wokół Słońca.
Jeżeli interesują cię nowe koncepcje, zwłaszcza te nieszablonowe, lubisz kwestionować normy oraz chcesz otworzyć siebie lub swój zespół na to, co z pozoru wydaje się niemożliwe, ta książka jest dla ciebie.
REKOMENDACJE:
- Bestseller dziennika „Wall Street Journal” oraz najlepsza książka biznesowa roku według Amazona, „Financial Timesa”, „Forbesa”, „Newsweeka”, „Strategy + Business”, „Washington Post”
- Polecana m.in. przez Billa Gatesa, Daniela Kahnemana, Malcolma Gladwella, Daniela Pinka, Susan Cain, Sida Mukherjeego, Adama Granta czy Tima Ferrissa
- Była najczęściej polecaną książką roku (według dorocznej ankiety przeprowadzanej przez Agencję Bloomberga wśród dyrektorów generalnych i przedsiębiorców)
„Safi Bahcall rzuca nowe światło na decyzje, które kwestionują przekonania. Udowadnia, jak niewielkie zmiany w strukturze mogą uwolnić wykładniczo większą kreatywność i pozwolić na skalowanie biznesu, które przynosi zmiany transformacyjne. Teraz zastanów się, ile ryzykujesz, odrzucając jakiś pomysł”.
- Jarosław Grzechnik, dyrektor PKO Bank Polski, konsultant biznesu
„Niesamowita pozycja. Ta książka to seria uniesień brwi, wywracających do góry nogami utarte schematy. Dowiesz się z niej, jak upadały najbardziej innowacyjne firmy, bo wewnętrzna biurokracja blokowała pomysły, które inni potem zamieniali w złoto. Jak uparci wizjonerzy tworzyli imperia, które potem potykały się o własne nogi. To historie o biznesowych artystach i żołnierzach oraz sposobach na utrzymywanie równowagi pomiędzy nimi. I o tym, jak pewien uparty pisarz i niemający nic do stracenia podrzędny aktor stworzyli filmową potęgę Jamesa Bonda”.
- Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny My Company Polska
„Najważniejsze zmiany w naszym życiu i przemiany świata są często rezultatem „rzadkich zdarzeń”, nieoczekiwanych zbiegów okoliczności oraz idei i pomysłów tworzonych „pod prąd”, na obrzeżach trendów i normalnych rozkładów, mód i prognoz. Są wśród nas osoby, które mają dar „wglądu”, kreowania nietypowych skojarzeń albo odkrywania nowej głębi w tym co „oczywiste”, to im zawdzięczamy odlotowe pomysły, mikrokorekty, które nierzadko przynoszą makroefekty. To niezwykła książka o nich i dla nich, czytajmy ją – i dajmy się zwariować. ODWAGI!”
- Jacek Santorski, twórca Akademii Psychologii Przywództwa
„W tej książce jest wszystko: nowe idee, śmiałe spostrzeżenia, zabawne historie i przekonujące analizy. Osoby pragnące zrozumieć, jak nowe pomysły odmieniają świat, nie powinny jej przegapić”.
- Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla i autor książki Pułapki myślenia
„Gdyby Kod Leonarda da Vinci i Freakonomia miały dziecko, nosiłoby ono imię Odlotowe pomysły”.
- Bob Kerrey, senator, były komandos i rektor uniwersytetu The New School
„Ważna lektura dla liderów pragnących budować kreatywne organizacje”.
- Ed Catmull, założyciel i dyrektor generalny Pixara, autor książki Kreatywność S.A.
Safi Bahcall jest aktywny zarówno w świecie nauki i wynalazków, jak i biznesu, nie tylko jako teoretyk, ale też jako praktyk. Ukończył z wyróżnieniem studia na wydziale fizyki Uniwersytetu Harvarda, a następnie zrobił doktorat na Uniwersytecie Stanforda. Przepracował trzy lata jako konsultant w firmie McKinsey, po czym założył firmę biotechnologiczną zajmującą się poszukiwaniem nowych leków na raka. Wprowadził ją na giełdę i przez 13 lat był jej dyrektorem generalnym. W 2008 roku został uznany przez oddział firmy E&Y w Nowej Anglii za przedsiębiorcę roku w branży biotechnologicznej. W roku 2011 zasiadał w komitecie doradczym ds. nauki prezydenta USA Baracka Obamy, gdzie zajmował się sprawami dotyczącymi pożądanych kierunków rozwoju badań naukowych.
Szczegóły
Podtytuł: Jak przekształcać pozornie szalone koncepcje w nowatorskie strategie, produkty czy usługi
Autor: Safi Bahcall
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788380879003
Tytuł oryginału: Loonshots: How to Nurture the Crazy Ideas That Win Wars, Cure Diseases, and Transform Industries
Tłumacz: Lipa Michał
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 466
Format: 15.8 x 23.3 cm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Akademia 2-latka Zeszyt B
Skrzat
Kolorowanka. Ptaki
Martel
Kredki ołówkowe grube - 12 kolorów
Koh-I-Noor
Maluszkowe malowanie - Ptaki
Skrzat