Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Difin
Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
65,00 PLN
Nasza cena
64,76 PLN
Oszczędzasz 1%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 63,63 zł

Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich - diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy - negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej. Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2020
  • Oprawa: miękka
  • Tytuł: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej
    Wydawnictwo: Difin
    ISBN: 9788380854628
    Języki: polski
    Rok wydania: 2020
    Ilość stron: 326
    Oprawa: miękka
    Redakcja: Stokowska-Zagdan Elżbieta, Przybysz-Zaremba Małgorzata, Stepaniuk Joanna

    Recenzje