Siedem wykładów z psychologii sztuki
Zysk i S-ka

Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
54,64 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Autor Siedmiu wykładów z psychologii sztuki nawiązuje do nurtu rzadkich prac dociekających istoty interakcji między twórcą a odbiorcą dzieła sztuki. W swojej pracy traktuje sztukę jako rezultat poznania artystycznego, które umożliwia zdobycie pełniejszej wiedzy o własnym życiu wewnętrznym. Wprowadzone pojęcie pustki poznawczej jako centralne narzędzie myślenia teoretycznego o sztuce ma na celu umożliwić – przynajmniej częściową – integrację dotychczasowych kierunków badań psychologicznych nad sztuką. Autor podejmuje próbę pokazania, w jaki sposób działa świadomość twórczego artysty, ale także twórczego odbiorcy sztuki w kontakcie z dziełem, aby jedni i drudzy mogli doświadczyć przeżycia artystycznego. I chociaż w swoich wykładach wykorzystuje przykłady wybitnych dzieł muzycznych, literackich i malarskich, formułowane stwierdzenia odnoszą się do wszelkich innych wytworów artystycznych, jeśli spełniają one wymogi psychologiczne pozwalające uznać je za sztukę.
„Idea pustki poznawczej – kluczowa w książce Stanisława Kowalika – nie pełni tylko funkcji opisowej, lecz wyznacza również interesującą perspektywę wyjaśniającą. Autor nakreśla bowiem nowe ramy teoretyczne możliwe do rozwijania w przyszłości i zrozumienia istoty twórczości w rożnych dziedzinach sztuki. Nie są to więc ramy przydatne tylko dla wąsko pojmowanej psychologii sztuki, ale także wydają się one obiecujące dla interpretacji przebiegu procesu twórczego i rezultatów twórczości w znacznie szerszym zakresie”.
Prof. Czesław Nosal
„Idea pustki poznawczej – kluczowa w książce Stanisława Kowalika – nie pełni tylko funkcji opisowej, lecz wyznacza również interesującą perspektywę wyjaśniającą. Autor nakreśla bowiem nowe ramy teoretyczne możliwe do rozwijania w przyszłości i zrozumienia istoty twórczości w rożnych dziedzinach sztuki. Nie są to więc ramy przydatne tylko dla wąsko pojmowanej psychologii sztuki, ale także wydają się one obiecujące dla interpretacji przebiegu procesu twórczego i rezultatów twórczości w znacznie szerszym zakresie”.
Prof. Czesław Nosal
Kraj produkcji: PL
Producent:
Zysk i S-ka Wydawnictwo
ul. Wielka 10
61-774 Poznań (PL)
tel: 616 706 619
email: recepcja@zysk.com.pl
Szczegóły
Autor: Stanisław Kowalik
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Kod paskowy: 9788381169707
ISBN: 978-83-8116-970-7
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 444
Format: 14 x 21,5 cm
Oprawa: miękka
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Traktat o sufizmie
Dialog
Historie oka
Bataille, Leiris, Artaud, Blanchot
Bataille, Leiris, Artaud, Blanchot
słowo/obraz terytoria
Filozofia indyjska
Vis-a-Vis Etiuda
Sztuka samotności
Vis-a-Vis Etiuda
Bruegel. Zbliżenia
Arkady