Sukces organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Sukces organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
25,20 PLN
Nasza cena
20,97 PLN
Oszczędzasz 17%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 20,66 zł

Jesteśmy świadkami rewolucji informacyjnej, która przyczynia się do transformacji społeczeństwa i gospodarki. Dzisiaj gospodarka cyfrowa i tradycyjna przenikają się już tak ściśle, iż trudno je rozgraniczyć. Poprzednia rewolucja przemysłowa trwała około siedemdziesięciu, osiemdziesięciu lat, tak więc nie należy się spodziewać, że ta obecna niedługo się skończy. Ten burzliwy okres oznacza dla wielu organizacji poważne zagrożenie funkcjonowania w dotychczasowym modelu, co może prowadzić nawet do ich upadku. Są jednak takie organizacje, które dostrzegają w zmianach zupełnie nowe szanse i możliwości swojego rozwoju. Powstają nowe, całkowicie wirtualne organizacje. O sukcesie organizacji w warunkach cyfryzacji gospodarki przesądza umiejętność dostrzegania nowych trendów i zjawisk, a następnie dostosowywania się do nich czy też ich kształtowania.

Cyfrowa gospodarka wymaga od organizacji działań zarówno na poziomie strategicznym jak i operacyjnym. Sukces organizacji zależy od strategii, dzięki której odpowiada ona na nowe wyzwania. Tymczasem zanikanie dotychczasowych barier czasowych, przestrzennych i technologicznych umożliwia tworzenie zupełnie nowych modeli biznesowych, które mogą przyczynić się do daleko idących przetasowań w poszczególnych sektorach gospodarki.

Strategia wyznaczając kierunek rozwoju organizacji wymaga operacyjnych działań w celu jej wdrożenia: procesów i projektów. Cyfrową transformację wspierają rozwijające się narzędzia informatyczne, które dają nowe możliwości doskonalenia procesów i projektów biznesowych.

Niniejsza monografia stanowi kolejną z cyklu publikacji będących efektem konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (wcześniej Instytutu Organizacji i Zarządzania) pod wspólnym tytułem Sukces organizacji. Na prezentowaną publikację składa się zbiór artykułów, które odnosząc się do różnych problemów zarządzania organizacjami w warunkach gospodarki cyfrowej, stanowią wyniki badań teoretycznych i empirycznych. Monografia powstała w wyniku zaangażowania autorów pochodzących z wiodących krajowych ośrodków akademickich.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2020
  • Tytuł: Sukces organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej
    Autor: Opracowanie zbiorowe
    Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    ISBN: 9788382060799
    Rok wydania: 2020
    Ilość stron: 172

    Recenzje

    Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: