Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym
Aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie

Wydawnictwo Naukowe PWN
Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
112,10 PLN
Nasza cena
101,90 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 83,13 zł

Międzynarodowa współpraca gospodarcza narzuca przedsiębiorstwom określony system działań. Jeśli interesuje Cię zjawisko globalnego biznesu transgranicznego, jego charakter, postęp, strategie czy perspektywy, ta książka zaspokoi Twoją ciekawość.

"Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami. Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej oraz jako podmiot realnej gospodarki.

Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego cechy charakterystyczne oraz zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym oraz mezoekonomicznym. Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, jednocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii  globalnej, jak również w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.

Ta kompleksowa pozycja stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków takich jak międzynarodowe stosunki gospodarcze, czy logistyka międzynarodowa oraz dla osób prowadzących dydaktykę w tych dziedzinach.

O książce:
„Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw”.
- Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska

O autorze:
Prof. dr hab. Marian Gorynia to wybitny polski ekonomista, specjalizujący się w teoriach dotyczących przedsiębiorstw, ich strategii oraz konkurencyjności. Jest przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz członkiem Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Zaangażowany w działalność wielu czasopism jest autorem lub współautorem ponad 300 artykułów. Na swoim koncie ma również przeszło 20 książek. Od 2003 roku zajmuje stanowisko profesora zwyczajnego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).


Szczegóły

  • Rok wydania: 2021
  • Format: 16,5 x 23,5 cm
  • Oprawa: miękka
  • Tytuł: Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym
    Podtytuł: Aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie
    Autor: Marian Gorynia
    Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
    Seria: Kultowe podręczniki
    ISBN: 9788301215422
    Języki: polski
    Rok wydania: 2021
    Ilość stron: 504
    Format: 16,5 x 23,5 cm
    Oprawa: miękka

    Recenzje