Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym
Aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie
Wydawnictwo Naukowe PWN
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
98,29 PLN
Oszczędzasz 1%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 83,13 zł
Międzynarodowa współpraca gospodarcza narzuca przedsiębiorstwom określony system działań. Jeśli interesuje Cię zjawisko globalnego biznesu transgranicznego, jego charakter, postęp, strategie czy perspektywy, ta książka zaspokoi Twoją ciekawość.
"Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami. Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej oraz jako podmiot realnej gospodarki.
Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego cechy charakterystyczne oraz zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym oraz mezoekonomicznym. Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, jednocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii globalnej, jak również w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.
Ta kompleksowa pozycja stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków takich jak międzynarodowe stosunki gospodarcze, czy logistyka międzynarodowa oraz dla osób prowadzących dydaktykę w tych dziedzinach.
O książce:
„Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw”.
- Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska
O autorze:
Prof. dr hab. Marian Gorynia to wybitny polski ekonomista, specjalizujący się w teoriach dotyczących przedsiębiorstw, ich strategii oraz konkurencyjności. Jest przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz członkiem Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Zaangażowany w działalność wielu czasopism jest autorem lub współautorem ponad 300 artykułów. Na swoim koncie ma również przeszło 20 książek. Od 2003 roku zajmuje stanowisko profesora zwyczajnego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).
"Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami. Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej oraz jako podmiot realnej gospodarki.
Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego cechy charakterystyczne oraz zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym oraz mezoekonomicznym. Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, jednocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii globalnej, jak również w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.
Ta kompleksowa pozycja stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków takich jak międzynarodowe stosunki gospodarcze, czy logistyka międzynarodowa oraz dla osób prowadzących dydaktykę w tych dziedzinach.
O książce:
„Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw”.
- Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska
O autorze:
Prof. dr hab. Marian Gorynia to wybitny polski ekonomista, specjalizujący się w teoriach dotyczących przedsiębiorstw, ich strategii oraz konkurencyjności. Jest przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz członkiem Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Zaangażowany w działalność wielu czasopism jest autorem lub współautorem ponad 300 artykułów. Na swoim koncie ma również przeszło 20 książek. Od 2003 roku zajmuje stanowisko profesora zwyczajnego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).
Szczegóły
Podtytuł: Aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie
Autor: Marian Gorynia
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Seria: Kultowe podręczniki
ISBN: 9788301215422
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 504
Format: 16,5 x 23,5 cm
Oprawa: miękka