Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii
Adam Marszałek
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
48,59 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 40,71 zł
Monografia "Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii" podejmuje wiele wątków związanych z fotografią i fotografowaniem oraz z praktyką i krytyką komunikacji wizualnej, i to z kilku naukowych perspektyw. Zachowuje przy tym rzadką w takich przedsięwzięciach spójność. Ma swoich przywoływanych explicite pa-tronów, w szczególności Rolanda Barthesa i Johna Bergera – w zakresie teoretycznym i analitycznym – oraz Henri’ego Cartier-Bressona, Roberta Capę i Eugena Smitha – w odniesieniu do praktyki zatrzymywania świata w obrazie fotograficznym i świadomości tego, czym fotografia być powinna.
Spójność niniejszej publikacji polega jednak nie tylko na wspólnym kodzie, posługiwaniu się podobnymi kanonami i metodami (przede wszystkim semiologicznymi i spod znaku krytycznej analizy dyskursu). Autorzy poszczególnych rozdziałów przejawiają również tę samą troskę o jakość komunikacji wizualnej: o jakość użytkową (w obszarze fotografii dziennikarskiej, artystycznej czy reklamowej), a także o jej etyczne standardy – odpowiadanie potrzebom ludzkim, uczciwość w relacjonowaniu politycznych sporów, opowiadanie z empatią, czy nawet „czułością” o najbardziej bolesnych problemach ludzkości doby pandemii, wojen i uchodźctwa.
Wydaje się, że kwestie etyczne związane są z zawodem fotoreportera, kuratora wystaw fotograficznych, fotoedytora, autorzy niniejszego to-mu zwracają jednak uwagę, że pomnażanie dobra po stronie odbiorcy jest też powinnością rozmaitych prosumentów, którzy współtworzą dziś sieciową – i obrazkową przecież – mediosferę.
dr hab. Jacek Grębowiec
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Wrocławski
Spójność niniejszej publikacji polega jednak nie tylko na wspólnym kodzie, posługiwaniu się podobnymi kanonami i metodami (przede wszystkim semiologicznymi i spod znaku krytycznej analizy dyskursu). Autorzy poszczególnych rozdziałów przejawiają również tę samą troskę o jakość komunikacji wizualnej: o jakość użytkową (w obszarze fotografii dziennikarskiej, artystycznej czy reklamowej), a także o jej etyczne standardy – odpowiadanie potrzebom ludzkim, uczciwość w relacjonowaniu politycznych sporów, opowiadanie z empatią, czy nawet „czułością” o najbardziej bolesnych problemach ludzkości doby pandemii, wojen i uchodźctwa.
Wydaje się, że kwestie etyczne związane są z zawodem fotoreportera, kuratora wystaw fotograficznych, fotoedytora, autorzy niniejszego to-mu zwracają jednak uwagę, że pomnażanie dobra po stronie odbiorcy jest też powinnością rozmaitych prosumentów, którzy współtworzą dziś sieciową – i obrazkową przecież – mediosferę.
dr hab. Jacek Grębowiec
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Wrocławski
Szczegóły
Autor: Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788381803984
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 200
Oprawa: Miękka
Redakcja: (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Słownik symboli
Greg
Before. Chroń mnie przed tym, czego pragnę
Znak Literanova
#STARS. Tom 1. The Brightest Stars. Pożar zmysłów
Znak Literanova
Dary bogów
Genius Creations
#STARS. Tom 2. The Darkest Moon
Znak Literanova