Muzyka na peryferiach uwagi
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
45,47 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 37,46 zł
Książka stanowi próbę interdyscyplinarnego spojrzenia na kulturę muzyczną XX i XXI wieku przez pryzmat „tapety akustycznej”. Autorka wskazuje powiązania między koncepcjami funkcjonalnymi, w których muzyka tła jest instrumentem społecznego wpływu (Muzak i audiomarketing), a koncepcjami artystycznymi (Erik Satie i musique d’ameublement, Brian Eno i muzyka ambient) w zamyśle kompozytorskim nastawionymi na tworzenie neutralnego tła. Podejmuje problematykę inżynierii akustycznej w przestrzeni publicznej, łącząc trzy zasadnicze perspektywy badawcze: muzykologiczną, psychologiczną i marketingową, z uwzględnieniem podejścia teoretycznego, historycznego i empirycznego.
Music on the Periphery of Attention. From Musique d’ameublement to Audiomarketing
The book is an attempt to obtain the interdisciplinary insight into the musical culture of the 20th and 21st centuries through the prism of "acoustic wallpaper". The author indicates the connections between functional concepts, in which background music is an instrument of social influence (Muzak and audiomarketing), and artistic concepts (Erik Satie and musique d'ameublement, Brian Eno and ambient music) intended to create a neutral background filling the public space. She deals with the issues of acoustic engineering in the public space, combining three basic research perspectives: musicological, psychological and marketing, taking into account theoretical, historical and empirical approaches.
Music on the Periphery of Attention. From Musique d’ameublement to Audiomarketing
The book is an attempt to obtain the interdisciplinary insight into the musical culture of the 20th and 21st centuries through the prism of "acoustic wallpaper". The author indicates the connections between functional concepts, in which background music is an instrument of social influence (Muzak and audiomarketing), and artistic concepts (Erik Satie and musique d'ameublement, Brian Eno and ambient music) intended to create a neutral background filling the public space. She deals with the issues of acoustic engineering in the public space, combining three basic research perspectives: musicological, psychological and marketing, taking into account theoretical, historical and empirical approaches.
Szczegóły
Autor: Sylwia Makomaska
Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788323550778
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 364
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Uwolnij swój głos Przebudź się do życia poprzez śpiew
Świadome Życie
The Beatles Jedyna autoryzowana biografia
SQN - Sine Qua Non
Psychologia muzyki
Wydawnictwo Naukowe PWN
Osiecka
Nikomu nie żal pięknych kobiet
Nikomu nie żal pięknych kobiet
Marginesy
Janis.
Życie i muzyka
Życie i muzyka
Czarne
Życie, bierz mnie. Biografia Andrzeja Zauchy
Literackie
Psychologia tremy
Teoria i praktyka
Teoria i praktyka
Wydawnictwo Naukowe PWN