Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
38,06 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 29,22 zł
W książce podjęto próbę ukazania zmienności i niejednoznaczności pojęcia pewności zawodowej nauczyciela, począwszy od budującego doświadczenia wynikającego z osobistego sprawstwa, które daje poczucie pewności w działaniu zawodowym – self-efficacy, aż do stanu ambiwalencji spowodowanej dwoistością własnych doświadczeń w pracy pedagogicznej, przeżywania wielu sprzeczności. Z jednej strony można mówić o pozytywnym wymiarze niepewności stanowiącej przyczynek do innowacyjności nauczycieli i demokratyzacji edukacji. Z drugiej jednak – o niepewności paraliżującej nauczycielską aktywność, powodującej podporządkowanie, prowadzącej do rezygnacji. Może to być zupełne (fizyczne) odejście lub psychiczna nieobecność charakteryzująca się wycofaniem nauczyciela z pełnienia swojej roli zawodowej w sposób twórczy i świadomy. Książka niezbędna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, którzy na co dzień zaangażowani są w sprawy polskiej edukacji.
Areas of Uncertainty in Contemporary Teacher’s Work
The books attempts to show the changeable and ambiguous notion of professional certainty of teachers, from the building experience gained from personal self-efficacy, which gives confidence in professional activity, to the state of ambivalence caused by the duality of their own experiences and conflicts in pedagogical work. The authors pay heed to the special relation of the described competence to COVID-19 pandemic and new challenges for teachers in this connection.
Areas of Uncertainty in Contemporary Teacher’s Work
The books attempts to show the changeable and ambiguous notion of professional certainty of teachers, from the building experience gained from personal self-efficacy, which gives confidence in professional activity, to the state of ambivalence caused by the duality of their own experiences and conflicts in pedagogical work. The authors pay heed to the special relation of the described competence to COVID-19 pandemic and new challenges for teachers in this connection.
Szczegóły
Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788323550952
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 218
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.365 kg
Redakcja: Pękala Ludwika Joanna, Białożyt-Wielonek Katarzyna
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Techniki i metody relaksacyjne w wychowaniu, edukacji i terapii
Scenariusze pracy z dziećmi i młodzieżą
Scenariusze pracy z dziećmi i młodzieżą
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Elementarz. Metoda sylabowa
Dragon
Innowacyjność w praktyce pedagogicznej T.1
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Dydaktyka matematyki. Tom 2. Nauczanie w szkole podstawowej
Wydawnictwo Naukowe PWN