Nauczycielskie decydowanie

Impuls
Nauczycielskie decydowanie
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze
Sugerowana cena
40,01 PLN
Nasza cena
33,84 PLN
Oszczędzasz 16%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 30,53 zł

W publikacjach dla nauczycieli i o nich opisywane są różne aspekty ich aktywności zawodowej, ale zazwyczaj pomija się w nich kwestie dotyczące decydowania elementu dydaktycznej codzienności tak oczywistego, choć przecież stanowi on immanentny element triady: kultura dialog działanie (Gołębniak, Zamorska 2014, s. 44). Zagadnienia nauczycielskich decyzji nie uwzględnia się również w opracowaniach poświęconych refleksyjności ukazywanej jako namysł poprzedzający działanie. Umyka natomiast z tych rozważań moment ostatecznego postanowienia, akt dokonania wyboru jednej z kilku możliwych opcji, który wraz z poprzedzającą go refleksją jest składową jeszcze innej triady, obejmującej: refleksję decyzję sprawczość (Archer 2013; Bruner 2010).(fragment Wstępu)
Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. DSW
Recenzowaną monografię zaliczam do tych usytuowanych w polu problemowym pedeutologii (a właściwie na przecięciu pedeutologii i dydaktyki ogólnej) publikacji, które są oryginalne nie tylko ze względu na tematykę, lecz także sposób jej podjęcia i realizację. Autorka badaczka procesów edukacyjnych głównie w obszarze egzaminów, diagnostyki edukacyjnej, szkolnego oceniania, współtworząca obecnie gdańską szkołę dydaktyki szkolnej przygotowała dzieło, które stanowi nie tyle domknięcie (w znaczeniu zwieńczenia) wcześniejszych prac, ile otwarcie dyskusji o sprawstwie nauczycieli poprzez przyjrzenie się wraz z nimi różnorakim decyzjom podejmowanym przez nich w szkolnej codzienności. [...] Innowacyjna konceptualizacja relacjonowanych w książce badań (skupienie na rekonstrukcji przestrzeni nauczycielskiego decydowania jako sposobach bycia z innymi w światach uczenia się, zanurzonych w zmianie oświatowej o wymiarze nie tylko politycznym, ale i kulturowym), odzwierciedlające się w narracji refleksyjność i rzetelność w zaznajamianiu czytelnika z tym, co i jak się stawało w trakcie przyjmowania modelu badań, dyskusja z koncepcjami wytyczającymi ramy teoretyczne postępowania oraz wreszcie kierunek i poziomy analiz wraz z punktami odniesienia w pracy z materiałem empirycznym zgromadzonym za pomocą wywiadów fokusowych [...] wszystko to prowadzi do otwartej teorii decydowania nauczycieli. []
Książka może okazać się interesująca nie tylko dla wskazanych w niej wprost adresatów nauczycieli, studentów, edukatorów, lecz także doktorantów oraz nauczycieli akademickich. Znakomite teoretyczne wywody i lekcja aplikacji metody są tu nie do przecenienia. Z publikacji mogą korzystać zarówno uczestnicy seminariów oraz kierownicy i członkowie zespołów badawczych lokujących swoje projekty w tradycji rekonstrukcyjnej, jak i naukowcy pochodzący spoza dyscypliny, prowadzący badania w innej konwencji interpretatywnej.

Kraj produkcji: Polska

Producent:
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków (Polska)
tel: 48506624220
email: pawel.glowiak@impulsoficyna.com.pl


Szczegóły

  • Rok wydania: 2021
  • Tytuł: Nauczycielskie decydowanie
    Autor: Maria Groenwald
    Wydawnictwo: Impuls
    ISBN: 9788380959934
    Rok wydania: 2021
    Ilość stron: 204

    Recenzje