Czułość. Poradnik pozytywnego egoizmu
Wielka Litera
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
31,32 PLN
Oszczędzasz 22%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 18,35 zł
CZUŁOŚĆ. Poradnik pozytywnego egoizmu
Guru terapii odkrywa, co nas kształtuje, dlaczego to ważne, oraz podpowiada praktyczne sposoby na szczęśliwsze życie.
Guru terapii odkrywa, co nas kształtuje, dlaczego to ważne, oraz podpowiada praktyczne sposoby na szczęśliwsze życie.
Czy wiecie, w jaki sposób wasze dzieciństwo wpływa na wasze postrzeganie siebie i związki z innymi? Jak szkoła, bycie ofiarą nękania, oczekiwania związane z płcią, reklamy, a nawet media, z którymi stykacie się na co dzień, oddziałują na wasze samopoczucie? Czy chcecie dowiedzieć się, czym tak naprawdę są emocje, skąd się biorą i jak sobie z nimi radzić, gdy boicie się, że was przytłoczą?
Psycholożka kliniczna Sophie Mort, znana w internecie jako dr Soph, pomoże ci uporządkować trudne emocje i rozprawić się z błędnymi przekonaniami na swój temat. Rzeczowo tłumaczy, skąd biorą się największe problemy współczesnych ludzi: strach przed oceną, odrzuceniem, wikłanie się w toksyczne relacje, sabotowanie własnych działań i dokonań. Wskazuje, co nas hamuje i nie pozwala nam rozłożyć skrzydeł, pomaga rozpoznać szkodliwe schematy zachowania i negatywne nawyki, które nie dają nam ruszyć do przodu, oraz radzi, co możemy zrobić, aby rozwijać nasz potencjał i w pełni cieszyć się życiem.
Dr Soph pozwoli wam dokładnie poznać samych siebie i wyposaży was w zestaw narzędzi obejmujących sprawdzone techniki terapeutyczne takie jak ćwiczenie uważności, okazywanie współczucia samym sobie, walkę z wewnętrznym krytykiem oraz metody oddychania i relaksacji, które pozwolą wam żyć pełnią życia. Jesteśmy bowiem czymś więcej niż tylko sumą swoich doświadczeń.
Doktor Soph to terapeutka i najlepsza przyjaciółka, na jaką wszyscy zasługujemy. Świat profesjonalnej pomocy psychologicznej wciąż pozostaje niedostępny dla wielu ludzi, a ta książka jest tak istotna i zmieniająca życie, że każdy powinien ją mieć. To niesamowita lektura i dar dla świata.
Scarlett Curtis, autorka bestsellerowej książki Feminists Don’t Wear Pink (and Other Lies)
Nareszcie! Książka, dzięki której wiedza o tajemnicach dobrego samopoczucia w każdym wieku opuszcza gabinet terapeutyczny i staje się szeroko dostępna. Ciepły, dodający otuchy i szczery głos doktor Soph sprawi, że zrozumiesz siebie, swoje zachowanie i związki bez wydawania ciężkich pieniędzy na terapię.
Dr Karen Gurney, autorka książki Mind the Gap
Psychologia w najbardziej dostępnej i przydatnej formie! Sophie zabiera nas w podróż przez życie, aby wyjaśnić, w jaki sposób myślimy, czujemy i się zachowujemy, a następnie pomaga nam zbudować solidną drogę, którą ruszymy naprzód i na której dobrze przeżyjemy resztę życia.
Dr Emma Hepburn, autorka książki A Toolkit for Modern Life: 53 Ways to Look After Your Mind
Nawet jeżeli twoje dzieciństwo było wspaniałe i dorastałeś wśród ludzi, którzy cię wspierali i reagowali na twoje potrzeby emocjonalne, możesz czuć, iż czegoś ci brakuje. Dlaczego?
Reklamy, media (gazety, magazyny, filmy i telewizja) oraz media społecznościowe, a zwłaszcza Instagram – mogą inspirować. Ja na przykład kocham ubrania, a wiedzę o tym, co jest modne, a także pomysły czerpię z reklam, mediów i mediów społecznościowych, z którymi mam kontakt. Mogą one jednak sprawiać, że czujemy się niedopasowani.
Filmy i telewizja oferują nam pomysłowe i ekscytujące historie, w które możemy uciec pod koniec ciężkiego dnia. Ale często propagują i wzmacniają uprzedzenia. Na przykład w wielu reklamach, filmach i programach telewizyjnych brakuje różnorodności, często natomiast powielają one treści seksistowskie, heteronormatywne, piętnujące osoby otyłe i z niepełnosprawnościami lub związane z innymi uprzedzeniami, które i tak są już w społeczeństwie powszechne (jak chociażby skierowane do kobiet reklamy Protein World ze sloganem „Czy twoje ciało jest gotowe na plażowanie?” albo pokazanie rasistowskich wizerunków „czarnej” i „żółtej” twarzy w serialu Mała Brytania), jak również przedstawiają choroby psychiczne w negatywnym świetle. To wszystko może obniżać poczucie własnej wartości i prowadzić do odczuwania lęków, depresji, stosowania restrykcyjnych diet oraz innych rodzajów cierpienia, z jakimi regularnie stykam się w swojej klinice.
Poprzednie dwa rozdziały wiązały się ze sobą – omówiłam w nich okres od narodzin do lat szkolnych, analizując, jak komunikaty wysyłane w czasie dorastania przez najbliższą rodzinę, opiekunów i nauczycieli, dotyczące tego, co jest akceptowanym zachowaniem, mogły ukształtować twoje myślenie o sobie i innych. Ten rozdział jest nieco inny. Szkodliwe skutki reklam, mediów i mediów społecznościowych dotykają ludzi w każdym wieku. W dzieciństwie i okresie nastoletnim jesteśmy najbardziej wrażliwi na informacje związane z tym, kto jest wartościowy i godny miłości. Magazyny, reklamy, filmy, telewizja i media społecznościowe, z którymi się wtedy stykamy, mają wpływ na to, czego od siebie wymagamy. Oddziaływanie tych niezwykle potężnych mediów trwa przez całe nasze życie.
-fragment książki
Kraj produkcji: PL
Producent:
Wielka Litera sp. z o.o.
Wiertnicza 36
02-952 Warszawa (Polska)
tel: +22 252 47 52
email: dystrybucja@wielkalitera.pl
Szczegóły
Autor: Sophie Mort
Wydawnictwo: Wielka Litera
ISBN: 9788380327177
Tytuł oryginału: A Manual for Being Human
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Filipek Anna
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Format: 14.0 x 12.0 cm
Oprawa: Pudełko CD
Waga: 0.05 kg
Kraj produkcji: PL
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Zachwyć się! Naucz się medytować od wielkich filozofów
Znak Literanova
Pucio. Zabawy gestem i dźwiękiem
Nasza Księgarnia
Montessori od narodzin
Bukowy Las
Zaklęta w ciszy
Lucky