Koncepcja Domain-Driven Design.
Dostosowywanie architektury aplikacji do strategii biznesowej
Helion
Wysyłka:
Dzisiaj
Sugerowana cena
Nasza cena
59,47 PLN
Oszczędzasz 25%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 55,34 zł
Domain-driven design, czyli projektowanie dziedzinowe, w skrócie DDD, jest zbiorem praktyk tworzenia architektury oprogramowania z uwzględnieniem dziedziny biznesu i jej problemów. W ten sposób logika biznesowa staje się sercem aplikacji. Wielu architektów jednak nie radzi sobie ze złożonością tworzonego oprogramowania. Nauczenie się zasad i wzorców DDD, przyswojenie technik dekompozycji dużego systemu, modelowania i projektowania integracji komponentów jest sposobem na zbudowanie systemu w pełni zgodnego z potrzebami i celami biznesowymi.
Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dostosowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej. Omówiono tu narzędzia i techniki podejmowania decyzji projektowych, a także istotniejsze wzorce projektowe. Dużo uwagi poświęcono kodowi i różnym sposobom implementacji logiki biznesowej systemu. Opisano również techniki i strategie stosowania DDD w rzeczywistych projektach. Ciekawym elementem jest zaprezentowanie związków projektowania dziedzinowego z innymi ważnymi metodologiami i wzorcami.\
W książce między innymi:
* analiza dziedziny biznesowej firmy w kontekście architektury systemu
* strategiczne i taktyczne narzędzia DDD
* budowa wspólnego rozumienia dziedzin biznesowych
* dekompozycja systemu na konteksty ograniczone
* koordynacja pracy wielu zespołów
* stopniowe wdrażanie technik DDD do projektów typu brownfield
DDD: praktyczny sposób na rozwiązanie problemów biznesowych!
Szczegóły
Podtytuł: Dostosowywanie architektury aplikacji do strategii biznesowej
Autor: Vlad Khononov
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328392625
Tytuł oryginału: Learning Domain-Driven Design: Aligning Software Architecture and Business Strategy
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Meryk Radosław
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 296
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.53 kg