Nauczyciele wobec reformy systemu oświaty-spostrzeganie, dylematy i pokłosie
Adam Marszałek
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
58,96 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 48,43 zł
Liczne przykłady, choćby z historii powojennego szkolnictwa w Polsce, wskazują, że promotorzy zmian koncentrują się przede wszystkim na zapisach legislacyjnych i wydawaniu rozporządzeń. Kolejni ministrowie popełniali ten sam błąd. Dominowała i dominuje chęć decydowania za nauczycieli bez ich udziału. Ich swoboda jest zmarginalizowana. Czy jednak to upoważnia do rezygnowania z działań zmierzających do wdrażania koncepcji stawiających na nauczyciela refleksyjnego, myślącego krytycznie, stawiającego na autonomię własną i swoich wychowanków? Z pewnością jak nigdy dotąd szkoła potrzebuje innego typu nauczycieli, którzy nastawieni są na pracę traktowaną nie tyle jako wykonywane rzemiosło, ile jako profesję związaną z nieustannym rozwojem, potrzebą zaangażowania społeczno-ideowego, świadomego potrzeby krytycznego spojrzenia na wiedzę i działania praktyczne, nastawionego na poszukiwanie nowych rozwiązań.
Szczegóły
Autor: Anna Szafrańska
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788381806787
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 464
Oprawa: Miękka
Redakcja: Szafrańska Anna
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Walczymy z bykami
Poradnik językowy PWN
Poradnik językowy PWN
Wydawnictwo Naukowe PWN
Słownik pedagogiki specjalnej
Wydawnictwo Naukowe PWN
Kulturoznawstwo czyli wprowadzenie do kultury ponowoczesnej
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Fizjoterapia w geriatrii
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Geriatria
Edra Urban & Partner
Teoretyczne i praktyczne wymiary procesu..
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Pedagog w klasie.
Scenariusze zajęć na różne okazje cz. II
Scenariusze zajęć na różne okazje cz. II
Wiedza i Praktyka
Pedagog w klasie Scenariusze zajęć profilaktycznych i doradczych
Wiedza i Praktyka
Innowacyjność w praktyce pedagogicznej T.3
Uniwersytet Śląski
Innowacyjność w praktyce pedagogicznej T.2
Uniwersytet Śląski