Ustanawianie agendy
Media masowe i Ustanawianie agendyopinia publiczna

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Ustanawianie agendy
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
31,49 PLN
Nasza cena
27,15 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Ustanawianie agendy prezentuje szerokie zastosowanie teorii agenda-setting, doskonale łącząc wyniki pochodzących z różnych demokracji na całym świecie badań, które odnoszą się do roli mediów w procesach opinii publicznej.

Tashio Takeshita, Meji University


Maxwell McCombs opisuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdą się w centrum publicznego zainteresowania i działania. Chociaż Walter Lippmann uchwycił istotę wpływowego oddziaływania mediów na początku poprzedniego wieku za pomocą wyrażenia świat na zewnątrz i obrazy w naszych głowach, szczegółowa, empiryczna analiza roli agenda-setting mediów masowych ma swój początek dopiero w ostatnim kwartale dwudziestego wieku. W tej wyczerpującej książce Maxwell McCombs, jeden z ojców założycieli tradycji badawczej studium nad agenda-setting, syntetyzuje setki badań naukowych dotyczących tej istotnej roli mediów masowych w kształtowaniu opinii publicznej. Media masowe na całym świecie w znacznym stopniu wpływają na obrazy spraw publicznych w naszych głowach, wpływają również na każdy szczegół tych obrazów. Oprócz analizy wpływu mediów na to, o czym myślimy i w jaki sposób, Ustanawianie agendy omawia również źródła agend mediów, psychologiczne wyjaśnienie oddziaływania na agendę publiczną oraz późniejsze konsekwencje w odniesieniu do postaw, opinii i zachowania.

Ta ważna i wnikliwa książka okaże się nieoceniona dla studentów dziennikarstwa, komunikacji społecznej i politologii, jak również dla tych, którzy interesują się rolą mediów masowych w kształtowaniu i kierowaniu opinią publiczną.


Szczegóły

  • Rok wydania: 2008
  • Format: 17.0x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Ustanawianie agendy
    Podtytuł: Media masowe i Ustanawianie agendyopinia publiczna
    Autor: McCombs Maxwell
    Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Seria: MEDIA
    ISBN: 9788323325949
    Tłumacz: Radwan Beata
    Języki: polski
    Rok wydania: 2008
    Ilość stron: 182
    Format: 17.0x23.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.36 kg

    Recenzje