Agenda-setting w teorii i praktyce politycznej
UMCS
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
25,21 PLN
Oszczędzasz 15%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Teoria "agenda-setting" ma ugruntowaną pozycję w obrębie pola badawczego nauk o mediach i komunikowaniu. J. G. Blumer i D. Kavanagh uważają tę teorię za jeden z "mistrzowskich" paradygmatów w obrębie komunikacji politycznej, należący do tych, którym należy się szczególna uwaga. Sondaż przeprowadzony wśród 138-osobowej grupy prominentnych badaczy komunikacji społecznej (uczeni cytowani w skali światowej, redaktorzy prestiżowych czasopism, kierujący instytutami badawczymi), wykazał, że teoria "agenda setting" jest uważana za należącą do najbardziej znaczących koncepcji z zakresu nauk o komunikowaniu, obok teorii redukcji niepewności i dyfuzji innowacji. Oprócz tego teoria ta należy do podejść naukowych, gdzie szczególną uwagę poświęca się badaniom empirycznym. Istotne znaczenie społeczne teorii oraz jej stosowalność w obrębie pola badawczego nauk o polityce polega na tym, że dotyczy ona zagadnienia wpływu mediów na opinię publiczną, ale także na decyzje i procesy polityczne ("public agenda-setting" oraz "political/policy agenda-setting"), w kontekście postrzeganej ważności konkretnych problemów i tematów. Natomiast wspomniana, społecznie postrzegana ważność problemów (kształtowana w istotnej części przez media) nie zawsze idzie w parze z tym, co faktycznie się dzieje w świecie realnym i społeczeństwie.
Szczegóły
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377842737
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 188
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.37 kg
Redakcja: Nowak Ewa
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Ustanawianie agendy
Media masowe i Ustanawianie agendyopinia publiczna
Media masowe i Ustanawianie agendyopinia publiczna
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Nowe nowe media
WAM
Ewolucja lokalnej demokracji bezpośredniej w Polsce po 1989 roku
Księgarnia Akademicka