Agenda-setting w teorii i praktyce politycznej

UMCS
Agenda-setting w teorii i praktyce politycznej
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
29,40 PLN
Nasza cena
25,21 PLN
Oszczędzasz 15%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Teoria "agenda-setting" ma ugruntowaną pozycję w obrębie pola badawczego nauk o mediach i komunikowaniu. J. G. Blumer i D. Kavanagh uważają tę teorię za jeden z "mistrzowskich" paradygmatów w obrębie komunikacji politycznej, należący do tych, którym należy się szczególna uwaga. Sondaż przeprowadzony wśród 138-osobowej grupy prominentnych badaczy komunikacji społecznej (uczeni cytowani w skali światowej, redaktorzy prestiżowych czasopism, kierujący instytutami badawczymi), wykazał, że teoria "agenda setting" jest uważana za należącą do najbardziej znaczących koncepcji z zakresu nauk o komunikowaniu, obok teorii redukcji niepewności i dyfuzji innowacji. Oprócz tego teoria ta należy do podejść naukowych, gdzie szczególną uwagę poświęca się badaniom empirycznym. Istotne znaczenie społeczne teorii oraz jej stosowalność w obrębie pola badawczego nauk o polityce polega na tym, że dotyczy ona zagadnienia wpływu mediów na opinię publiczną, ale także na decyzje i procesy polityczne ("public agenda-setting" oraz "political/policy agenda-setting"), w kontekście postrzeganej ważności konkretnych problemów i tematów. Natomiast wspomniana, społecznie postrzegana ważność problemów (kształtowana w istotnej części przez media) nie zawsze idzie w parze z tym, co faktycznie się dzieje w świecie realnym i społeczeństwie.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Agenda-setting w teorii i praktyce politycznej
    Wydawnictwo: UMCS
    ISBN: 9788377842737
    Języki: polski
    Rok wydania: 2013
    Ilość stron: 188
    Format: 17.0x24.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.37 kg
    Redakcja: Nowak Ewa

    Recenzje