Etnografia wizualna
Obrazy, media i przedstawienie w badaniach

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Etnografia wizualna
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
47,10 PLN
Nasza cena
42,81 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 36,78 zł

W Etnografii wizualnej Sarah Pink zajmuje się wykorzystaniem fotografii, wideo i hipermediów w badaniach etnograficznych i społecznych. Zdaniem autorki, wizualne metody badawcze powinny opierać się na krytycznym rozumieniu lokalnych i naukowych kultur wizualnych. Wiele problemów badawczych w naukach społecznych można, według Pink, pokonać dzięki zrozumieniu refleksyjności i doświadczenia, za pomocą których tworzy się materiały wizualne i etnograficzne oraz ich interpretacje.

Korzystając z własnych doświadczeń posługiwania się fotografią, wideo i hipermediami w badaniach, a także z pracy innych autorów, Pink opisuje proces badawczy od momentu planowania, poprzez badanie terenowe, aż do analizy i interpretacji.

Etnografia wizualna jest znakomitym źródłem informacji dla każdego studenta czy badacza zainteresowanego badaniami jakościowymi.


"Przedstawiam tutaj koncepcję (...) która zakłada, że aby właściwie przyswoić to, co wizualne, nauki społeczne powinny, jak proponuje MacDougall, ?wypracować alternatywne założenia i metodologie?. Należy w związku z tym odejść od postulatu czysto obiektywnej nauki społecznej i odrzucić ideę, że słowo pisane jest w swej istocie najdoskonalszym medium przedstawienia etnograficznego. Nie oznacza to, że obraz ma zastąpić słowo jako dominujący tryb prowadzenia badań oraz przedstawiania, jednak powinno się go uznać za równie ważny jak słowo element pracy etnograficznej. Dlatego też obrazy wizualne, przedmioty i opisy muszą zostać włączone do tej pracy wtedy, kiedy jest to właściwe, dogodne lub wzbogacające nasze poznanie."
Ze wstępu

Sarah Pink jest wykładowcą socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu w Loughborough.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2009
  • Format: 14.8x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Etnografia wizualna
    Podtytuł: Obrazy, media i przedstawienie w badaniach
    Autor: Sarah Pink
    Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Seria: Cultura
    Kod paskowy: 9788323327929
    ISBN: 978-83-233-2792-9
    Tytuł oryginału: Doing Visual Etnography: Images, Media and Representation in Research
    Język oryginału: angielski
    Tłumacz: Skiba Maria
    Języki: polski
    Rok wydania: 2009
    Ilość stron: 300
    Format: 14.8x23.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.44 kg

    Recenzje