Classic Drucker
Klasyczne teksty Druckera z Harvard Business Review
MT Biznes
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
54,52 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Książka zawiera najlepsze artykuły Petera F. Druckera opublikowane w Harvard Business Review. Większość z nich ukazała się w opublikowanej w 2004 r. przez MT Biznes książce Zawód menedżer. Niniejsza publikacja zawiera trzy nowe artykuły oraz wstęp napisany przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego HBR.
Od niemal wieku Peter Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Jako jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał, zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie, poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach społecznych. Dziś staramy się strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów: pierwszego skoncentrowanego na "Obowiązkach menedżerów", a drugiego skupionego na "Świecie menedżera". Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem Druckerem "Menedżer postkapitalistyczny" i dającą do myślenia przedmową samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie.
Geniusz Petera F. Druckera polegał na dostrzeganiu najważniejszych trendów w zarządzaniu, a następnie opisaniu ich za pomocą języka zrozumiałego dla menedżerów. Jak nikt inny ani przed nim, ani po nim Drucker był wyczulony na wielkie, tektoniczne zmiany w gospodarce, w organizacji i działaniu firm, w zachowaniu ludzi kierujących firmami.
Drucker omawia w książce zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla funkcjonowania każdej firmy i każdego menedżera jak:
być wydajnym przez całe zawodowe życie i przyczyniać się do sukcesu firmy
reagować na społeczne i ekonomiczne zmiany, mające ogromny wpływ na biznes
podejmować efektywne decyzje w warunkach niepewności i niepełnej informacji
wykorzystywać szanse stwarzane przez techniczne i społeczne innowacje
zapewnić decydentom niezbędną informację
formułować i wdrażać strategie biznesowe
zarządzać profesjonalistami i zwiększać ich wydajność
Co takiego jest w dziełach Druckera, że tak doskonale przemawia do menedżerów Dlaczego to właśnie on jest ceniony bardziej niż ktokolwiek inny Dlaczego jego dzieła wciąż zachowują aktualność Na te pytania zadane we Wstępie przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego Harvard Business Review, najlepszą odpowiedzią jest czytanie i odczytywanie wciąż na nowo klasycznych tekstów Druckera.
Od niemal wieku Peter Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Jako jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał, zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie, poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach społecznych. Dziś staramy się strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów: pierwszego skoncentrowanego na "Obowiązkach menedżerów", a drugiego skupionego na "Świecie menedżera". Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem Druckerem "Menedżer postkapitalistyczny" i dającą do myślenia przedmową samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie.
Geniusz Petera F. Druckera polegał na dostrzeganiu najważniejszych trendów w zarządzaniu, a następnie opisaniu ich za pomocą języka zrozumiałego dla menedżerów. Jak nikt inny ani przed nim, ani po nim Drucker był wyczulony na wielkie, tektoniczne zmiany w gospodarce, w organizacji i działaniu firm, w zachowaniu ludzi kierujących firmami.
Drucker omawia w książce zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla funkcjonowania każdej firmy i każdego menedżera jak:
być wydajnym przez całe zawodowe życie i przyczyniać się do sukcesu firmy
reagować na społeczne i ekonomiczne zmiany, mające ogromny wpływ na biznes
podejmować efektywne decyzje w warunkach niepewności i niepełnej informacji
wykorzystywać szanse stwarzane przez techniczne i społeczne innowacje
zapewnić decydentom niezbędną informację
formułować i wdrażać strategie biznesowe
zarządzać profesjonalistami i zwiększać ich wydajność
Co takiego jest w dziełach Druckera, że tak doskonale przemawia do menedżerów Dlaczego to właśnie on jest ceniony bardziej niż ktokolwiek inny Dlaczego jego dzieła wciąż zachowują aktualność Na te pytania zadane we Wstępie przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego Harvard Business Review, najlepszą odpowiedzią jest czytanie i odczytywanie wciąż na nowo klasycznych tekstów Druckera.
Szczegóły
Podtytuł: Klasyczne teksty Druckera z Harvard Business Review
Autor: Drucker Peter
Wydawnictwo: MT Biznes
Seria: ZŁOTA KOLEKCJA
ISBN: 9788362195848
Tytuł oryginału: CLASSIC DRUCKER
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Doroba Anita
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 320
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 0.76 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dotknięcie pustki
STAPIS
Percepcja współczesnej przestrzeni miejskiej
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Encyklopedia bioetyki
Personalizm chrześcijański
Personalizm chrześcijański
Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne
Odwrócona perspektywa
Iskry
Leśne zwierzęta Zabawy z naklejkami
Book House
Bakugan Księga Mocy
Media Service Zawada
Amalgamaty sztuki
Intermedialne uwikłania teatru
Intermedialne uwikłania teatru
słowo/obraz terytoria
Nałóg jedzenia
Rebis