Języki obce dla wszystkich dzieci
Doświadczenia szkół waldorfskich w nauczaniu najmłodszych

Impuls
Języki obce dla wszystkich dzieci
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
38,00 PLN
Nasza cena
28,99 PLN
Oszczędzasz 24%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Książka jest rezultatem dialogu. Czytelnik znajdzie w niej różne stanowiska i odmienne punkty widzenia odnośnie do rozmaitych zagadnień. Pierwotnie chodziło o publikację, która przedstawiałaby stan aktualnej dyskusji naukowej na temat nauczania języków obcych w szkole na poziomie nauczania początkowego.

Przykłady dydaktyczne są świadomie przytaczane tylko z języka angielskiego, który jako język obcy jest najpowszechniej nauczany w klasach początkowych w szkołach europejskich. Można je jednak bez żadnego problemu odnieść także do francuskiego i rosyjskiego, korzystając z kompendiów i prezentacji, pochodzących z doświadczeń dydaktycznych szkół waldorfskich.

W tej książce słowo nauczyciel jest używane w znaczeniu człowiek, dokładniej: człowiek nauczający i wychowujący.

Szkoły waldorfskie znane są z tego, że już od 1919 roku nauczają od pierwszej klasy dwóch języków obcych. Fundamentem, na którym opiera się waldorfska metoda nauczania tego przedmiotu podczas trzech pierwszych lat nauki szkolnej, jest bardzo silna u małych dzieci i utrzymująca się jeszcze do mniej więcej dziewiątego roku życia potrzeba naśladowania. Dzieci uczą się języków obcych w taki sam sposób jak języka ojczystego: przez słowo mówione. Na lekcjach prowadzą krótkie dialogi, śpiewają piosenki, recytują wierszyki, odgrywają scenki teatralne itp. Małe dzieci posiadają niezwykle silną umiejętność zapamiętywania dźwięków słów. Ich narządy artykulacyjne są niesłychanie plastyczne, dzięki czemu potrafią odtwarzać, pod względem fonetycznym bezbłędnie, to, co usłyszały.

Wyniki nauczania okazują się najlepsze wtedy, kiedy przyswajanie dźwięków obcej mowy ma formę zabawy połączonej z ruchem ciała. Elementy gramatyki oraz pisanie niewielkich obcojęzycznych tekstów wprowadza się w szkołach waldorfskich dopiero w czwartej klasie, to znaczy w wieku dziewięciudziesięciu lat.

Przykłady, z których korzystają autorzy książki, zaczerpnięto z języka angielskiego, jest to bowiem w programie europejskich szkół podstawowych najczęściej nauczany język obcy.


Szczegóły

  • Rok wydania: 2011
  • Format: 16.5x24.0cm
  • Oprawa: Twarda
  • Tytuł: Języki obce dla wszystkich dzieci
    Podtytuł: Doświadczenia szkół waldorfskich w nauczaniu najmłodszych
    Autor: Christoph Jaffke, Magda Maier
    Wydawnictwo: Impuls
    Seria: PEDAGOGIKA WALDORFSKA
    ISBN: 9788375876352
    Tytuł oryginału: Fremdsprachen fur alle Kinder
    Język oryginału: niemiecki
    Tłumacz: Głażewski Michał
    Języki: polski
    Rok wydania: 2011
    Ilość stron: 182
    Format: 16.5x24.0cm
    Oprawa: Twarda
    Waga: 0.44 kg

    Recenzje