Agenda Setting Old and New problems in the Old and New Media

Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Agenda Setting Old and New problems in the Old and New Media
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
15,00 PLN
Nasza cena
12,56 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Agenda-setting to teoria i metoda badawcza, której korzenie sięgają lat siedemdziesiątych XX wieku. Stworzona została przez amerykańskich badaczy MaxwellaMcCombsa i Dana Shawa. Początkowo badania koncentrowały się na poszukiwaniu związku pomiędzy przekazem medialnym a opinią publiczną. Wieloletnie obserwacje wykazały istnienie korelacji pomiędzy najbardziej wyeksponowanymi przez media tematami a postrzeganiem ich przed odbiorców jako najważniejsze. Przełom XX i XXI wieku to czas zmian w obszarze funkcjonowania mediów i korzystania z nich. Tradycyjne media zaczęły tracić swoją pozycję na rzecz Internetu i mediów społecznościowych. Tym samym pojawiają się pytania o nowe kierunki badań nad agenda-setting. W sytuacji kiedy odbiorcy mediów są coraz bardziej świadomymi konsumentami przekazu medialnego, nie ma już pewności, że przekaz będzie oddziaływał jak dawniej.

Niniejsza książka prezentuje wybrane nowe kierunki badań nad agenda-setting, ukazuje świeże spojrzenie zarówno na wymiar teoretyczny, jak i empiryczny agendy medialnej. Publikacja zawiera teksty badaczy z Australii, Litwy, Polski, Słowacji Turcji i Stanów Zjednoczonych. Wierzymy, że tom będzie stanowił ważne uzupełnienie wiedzy o agenda-setting, która nadal w Europie Środkowo-Wschodniej nie została w pełni wykorzystana w studiach empirycznych.


Szczegóły

  • Rok wydania: 2012
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Agenda Setting Old and New problems in the Old and New Media
    Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
    Seria: KOMUNIKOWANIE I MEDIA
    ISBN: 9788322933220
    Języki: angielski
    Rok wydania: 2012
    Ilość stron: 168
    Format: 17.0x24.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.29 kg

    Recenzje