Poczucie sprawstwa społecznego pedagogów
Studium teoretyczno-empiryczne
Impuls
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
17,13 PLN
Oszczędzasz 55%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Marta Kowalczuk-Walędziak poddaje dyskusji kluczowe dla pracy terminy, takie jak: pedagog, sprawne działanie, poczucie skuteczności. Stwierdza, że pedagog jest profesją społeczną, co staje się początkiem głównego wątku pracy dotyczącego sprawstwa społecznego pedagogów. [...] Przyjmuje logiczne kryterium podziału pedagogów według trzech specjalności studiów pedagogicznych (opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacyjnej i kulturoznawczej). Wiele miejsca [...] poświęca poczuciu skuteczności (najwięcej w ujęciu prakseologicznym i psychologicznym). Po stwierdzeniu, że w literaturze pedagogicznej brakuje definicji sprawstwa społecznego pedagogów, Autorka sama ją formułuje [...].
Najobszerniejsza jest część empiryczna pracy, która stanowi prezentację uzyskanych wyników badań. Mamy tu do czynienia z wyliczeniami, statystykami wzmacniającymi argumentację Autorki. Ta ilościowa analiza przeplatana jest interesującymi cytatami z wypowiedzi badanych osób.
Ważny [...] jest rozdział ostatni. Są tu propozycje Autorki warte szerszego rozpowszechnienia i dyskusji dotyczące zmian w kształceniu i doskonaleniu zawodowym pedagogów, i to nie tylko w zakresie realizowania przez nich sprawczych społecznie działań [...].
Trud włożony w przygotowanie tej publikacji należy przede wszystkim postrzegać przez pryzmat nowatorstwa i oryginalności podjętej problematyki [...]. Książka zainteresuje z pewnością pedagogów i być może przedstawicieli innych zawodów, którym nieobojętny jest skutek własnej pracy.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Rafała Piwowarskiego
Szczegóły
Podtytuł: Studium teoretyczno-empiryczne
Autor: Marta Kowalczuk-Walędziak
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378500650
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 334
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.51 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Psychologia migracji
Difin
Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą
Wskazówki dla nauczyciela.
Wskazówki dla nauczyciela.
Wydawnictwo Naukowe PWN
Psychologia terroryzmu
Wydawnictwo Naukowe PWN
Codzienność, performatywność, demokracja
Pedagogika wobec norm życiowych i problematyki nienormatywności
Pedagogika wobec norm życiowych i problematyki nienormatywności
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Neuroedukacja
Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
Dobra Literatura