Osoba ludzka a bezrobocie.
Analiza filozoficzno-pedagogiczna
KUL Wydawnictwo
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
18,30 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I: Zjawisko bezrobocia w ujęciu wybranych nauk społecznych
1. Bezrobocie jako zjawisko społeczne - jego geneza, rozwój oraz kategorie pojęciowe
1.1. Geneza i rozwój zjawiska bezrobocia
1.2. Pojęcie bezrobocia
1.3. Próby teoretycznych ujęć zjawiska bezrobocia i jego typologie
2. Bezrobocie w ujęciu socjologii
2.1. Zjawisko bezrobocia w Polsce
2.2. Społeczne przyczyny bezrobocia
2.3. Społeczne skutki bezrobocia
3. Bezrobocie w ujęciu psychologii
3.1. Osobowościowe uwarunkowania bezrobocia
3.2. Psychiczne reakcje na bezrobocie
3.3. Psychologiczno-somatyczne konsekwencje pozostawania bez pracy
Rozdział II: Praca i bezrobocie w ujęciu personalizmu etycznego
1. Personalizm jako kierunek w myśli fi lozofi cznej i jego założenia
1.1. Geneza i rozwój personalizmu
1.2. Podstawowe stanowiska w personalizmie
1.3. Stanowisko personalizmu etycznego
2. Osoba i jej rozwój
2.1. Rozumienie osoby w personalizmie etycznym
2.2. Rozwój osoby a wspólnota
3. Praca i twórczość w rozwoju osobowym człowieka
3.1. Czyn a praca i twórczość
3.2. Praca i twórczość jako czynniki rozwoju osoby ludzkiej
4. Bezrobocie a rozwój osoby
4.1. Brak pracy a wartość ludzkiego bytowania i rozwoju
4.2. Bezrobocie jako wyzwanie i zagrożenie dla osoby
4.3. Bezrobocie w kontekście wspólnotowego wymiaru życia człowieka
Rozdział III: Wychowanie osoby ludzkiej jako podmiotu pracy a bezrobocie
1. Wychowanie i rozwój człowieka a bezrobocie
1.1. Potencjalność a rozwój człowieka
1.2. Podmiotowość w ujęciu wybranych koncepcji wychowania
2. Personalistyczne wychowanie do pracy
2.1. Personalistyczne założenia koncepcji wychowania do pracy
2.2. Aksjologia wychowania do pracy
2.3. Rola środowiska w wychowywaniu człowieka do pracy w perspektywie personalistycznej
3. Wychowawcze znaczenie aktywności zawodowej i pracy a bezrobocie
3.1. Początki naukowej refl eksji nad pracą i wychowaniem w Europie
3.2. Od idei "szkoły pracy" do "pedagogiki pracy"
3.3. Współczesne wyzwania związane z wychowaniem do pracy i przez pracę
Rozdział IV: Ku pedagogii bezrobocia
1. Działania promujące wartość osoby
1.1. Potencjał rozwojowy człowieka i jego urzeczywistnianie się przez pracę
1.2. Zasada pomocniczości i solidarności jako podstawa przezwyciężania zjawiska bezrobocia
2. Potrzeba przywracania wartości pracy
3. Kierunki systemowego rozwiązywania kwestii bezrobocia
3.1. Rozwiązania wspierające rodzinę
3.2. Przezwyciężanie bezrobocia a instytucje edukacyjne
3.3. Konieczność przemian ustrojowych i społecznych
Zakończenie
Wstęp
Rozdział I: Zjawisko bezrobocia w ujęciu wybranych nauk społecznych
1. Bezrobocie jako zjawisko społeczne - jego geneza, rozwój oraz kategorie pojęciowe
1.1. Geneza i rozwój zjawiska bezrobocia
1.2. Pojęcie bezrobocia
1.3. Próby teoretycznych ujęć zjawiska bezrobocia i jego typologie
2. Bezrobocie w ujęciu socjologii
2.1. Zjawisko bezrobocia w Polsce
2.2. Społeczne przyczyny bezrobocia
2.3. Społeczne skutki bezrobocia
3. Bezrobocie w ujęciu psychologii
3.1. Osobowościowe uwarunkowania bezrobocia
3.2. Psychiczne reakcje na bezrobocie
3.3. Psychologiczno-somatyczne konsekwencje pozostawania bez pracy
Rozdział II: Praca i bezrobocie w ujęciu personalizmu etycznego
1. Personalizm jako kierunek w myśli fi lozofi cznej i jego założenia
1.1. Geneza i rozwój personalizmu
1.2. Podstawowe stanowiska w personalizmie
1.3. Stanowisko personalizmu etycznego
2. Osoba i jej rozwój
2.1. Rozumienie osoby w personalizmie etycznym
2.2. Rozwój osoby a wspólnota
3. Praca i twórczość w rozwoju osobowym człowieka
3.1. Czyn a praca i twórczość
3.2. Praca i twórczość jako czynniki rozwoju osoby ludzkiej
4. Bezrobocie a rozwój osoby
4.1. Brak pracy a wartość ludzkiego bytowania i rozwoju
4.2. Bezrobocie jako wyzwanie i zagrożenie dla osoby
4.3. Bezrobocie w kontekście wspólnotowego wymiaru życia człowieka
Rozdział III: Wychowanie osoby ludzkiej jako podmiotu pracy a bezrobocie
1. Wychowanie i rozwój człowieka a bezrobocie
1.1. Potencjalność a rozwój człowieka
1.2. Podmiotowość w ujęciu wybranych koncepcji wychowania
2. Personalistyczne wychowanie do pracy
2.1. Personalistyczne założenia koncepcji wychowania do pracy
2.2. Aksjologia wychowania do pracy
2.3. Rola środowiska w wychowywaniu człowieka do pracy w perspektywie personalistycznej
3. Wychowawcze znaczenie aktywności zawodowej i pracy a bezrobocie
3.1. Początki naukowej refl eksji nad pracą i wychowaniem w Europie
3.2. Od idei "szkoły pracy" do "pedagogiki pracy"
3.3. Współczesne wyzwania związane z wychowaniem do pracy i przez pracę
Rozdział IV: Ku pedagogii bezrobocia
1. Działania promujące wartość osoby
1.1. Potencjał rozwojowy człowieka i jego urzeczywistnianie się przez pracę
1.2. Zasada pomocniczości i solidarności jako podstawa przezwyciężania zjawiska bezrobocia
2. Potrzeba przywracania wartości pracy
3. Kierunki systemowego rozwiązywania kwestii bezrobocia
3.1. Rozwiązania wspierające rodzinę
3.2. Przezwyciężanie bezrobocia a instytucje edukacyjne
3.3. Konieczność przemian ustrojowych i społecznych
Zakończenie
Szczegóły
Podtytuł: Analiza filozoficzno-pedagogiczna
Autor: Magdalena Łuka
Wydawnictwo: KUL Wydawnictwo
ISBN: 9788377020791
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 301
Oprawa: miękka
Waga: 0.36 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
L. Deutsch-Frau/Frau-Deutsch
Langenscheidt
Zarządzanie jakością
Inwestycje
Krytyka zbrodniczego rozumu
Literackie
Instytucja zadatku z polskim prawie cywilnym
Wolters Kluwer
Dornier Do 17/Do 215
Kagero
Wartość odżywcza wybranych produktów spożywczych i typowych potraw
PZWL Wydawnictwo Lekarskie
Polska dla turysty wersja polska
Parma Press
Archiwum Ringelbluma Konspiracyjne Archiwum Getta Warszawy Tom 6
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Puzzle 3D: Tokyo Tower (C095H)
Cubic Fun
Evanescence
EMI Music Polska