Media a demokracja w XXI wieku
Poszukiwanie nowych modeli

Poltext
Media a demokracja w XXI wieku
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
49,90 PLN
Nasza cena
31,94 PLN
Oszczędzasz 36%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Amerykański medioznawca James Carey uważa, że gdzie nie ma dziennikarstwa, nie ma też demokracji, ale jednocześnie, gdzie nie ma demokracji, nie ma też dziennikarstwa. Dziennikarstwo i demokracja to dwie nazwy na to samo. () Demokratyczne media potrzebują demokratycznego państwa i vice versa. Dlatego Carey uważa, że dziennikarze mogą być niezależni czy też bezstronni w każdej innej sprawie, ale nie mogą być obojętni na kwestię demokracji, bowiem stanowi ona fundament ich własnej pracy. Bez instytucji demokratycznych, powiada Carey, dziennikarze stają się propagandzistami bądź dostarczycielami rozrywki. Jest to pogląd słuszny, ale bardzo uproszczony i nazbyt oderwany od rzeczywistości. Coraz większą popularność zyskuje opinia, że w dzisiejszym swoim kształcie media i dziennikarze szkodzą demokracji, zamiast ją umacniać. Jak stwierdziło Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy, Media nazbyt często są przede wszystkim przedsiębiorstwami rynkowymi, a nadając priorytet interesom gospodarczym, przed służbą obywatelom i demokracji, nieuchronnie przyczyniają się do zakłócania demokracji.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Media a demokracja w XXI wieku
    Podtytuł: Poszukiwanie nowych modeli
    Autor: Jakubowicz Karol
    Wydawnictwo: Poltext
    Seria: AKADEMICKIE WARSZTATY DZIENNIKARSKIE
    ISBN: 9788375612691
    Języki: polski
    Rok wydania: 2013
    Ilość stron: 274
    Format: 16.5x23.5cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.45 kg

    Recenzje