Okrakiem na barykadzie
Dziennikarze i celebryci
Prószyński i S-ka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
27,46 PLN
Oszczędzasz 28%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Trudno być dziś dziennikarzem w Polsce: co raz to narzekają, że jesteś niepotrzebny i niedługo nieuchronnie zastąpią cię skomputeryzowane maszyny. Niełatwo w tym samym czasie utrzymywać się z celebrzenia na tej scenie: stajesz się przedmiotem łatwym do obrażania, wyśmiewania, a w najlepszym przypadku nie doceniają cię.
Jak jest, gdy jest się po trosze i jednym, i drugim to główna teza tej książki. Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów Nie czarujmy się tylko wtedy, gdy czujemy oddech czytelnika za naszymi plecami, uprawianie tego zawodu ma sens. Książka traktuje o styku dziennikarstwa, coraz powszechniej stabloidyzowanego, i systemu celebryckiego, coraz powszechniej wkraczającego w miejsca, które do tej pory funkcjonowały jako salony (nie mylić z Salonem, ulubionym celem ataków grupy konserwatywnych dziennikarzy).
Wiesław Godzic profesor zwyczajny, filmoznawca i medioznawca. Związany z Uniwersytetem Śląskim (do 1983) i Jagiellońskim (do 2003), obecnie jest wykładowcą w Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, kierownikiem Katedry Mediów Audiowizualnych. Zajmuje się semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Stypendysta Fundacji Kościuszkowskiej, Central European University, Getty Foundation i Deutscher Akademischer Austauschdienst oraz norweskich fundacji rządowych. Wykładał m.in. w Cleveland State University, Rochester University w USA, Middlesex University w Londynie oraz w Bergen i Trondheim w Norwegii. Redaktor naczelny kwartalnika Kultura Popularna od 2002 roku. Ostatnio wydał Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów (WAiP, 2007) oraz zredagował podręcznik akademicki Media audiowizualne (WAiP, 2010) i wraz ze Zbigniewem Bauerem E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania (Poltext, 2015). Jego Kuba i inni. Twarze i maski popkultury (Sedno, Warszawa) ukazała się w 2013 roku. Porzucił Kraków dla Milanówka. Zamienił kilka słów i uścisk dłoni z Umbertem Eco na Sycylii co bardzo sobie ceni.
Szczegóły
Podtytuł: Dziennikarze i celebryci
Autor: Wiesław Godzic
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
ISBN: 9788380694637
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 320
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.304 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Władza i polityka w literaturze political fiction prawda czy fikcja?
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Znani z mediów o mediach i nie tylko
Adam Marszałek
Celebrytyzacja polityki w Stanach Zjednoczonych
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Emocje i polityka
Sceny z życia polskiego parlamentu
Sceny z życia polskiego parlamentu
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Koniec dziennikarstwa, jakie znamy
Agregacja w mediach
Agregacja w mediach
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego