Zapach świeżej kawy

Dom Wydawniczy PWN
Zapach świeżej kawy
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
39,90 PLN
Nasza cena
31,02 PLN
Oszczędzasz 23%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Kawa magiczny napój, nawet Ci, którzy jej nie piją, kochają zapach świeżo parzonej małej czarnej. W Polsce pod koniec XIX wieku kupowano w sklepach surowe ziarno kawy, które później palono na kuchennych patelniach lub w specjalnych blaszanych bębenkach. Pierwszą profesjonalną palarnię kawy pod nazwą Pluton założył w 1882 roku w Warszawie Tadeusz Tarasiewicz. W kolejnych latach stopniowo rozwijano interes, ucząc konsumentów nowej kultury picia tego napoju. Dwadzieścia pięć lat później firma liczyła sześć sklepów w Warszawie i dwa w Łodzi, w przeddzień II wojny światowej było ich już ponad trzydzieści, w tym także w Poznaniu, Lwowie, Gdyni i Lublinie. Autor książki, Kordian Tarasiewicz, dziś już 103-letni wnuk założyciela przedsiębiorstwa, przestawia fascynujące dzieje Plutona na tle historii Polski i Warszawy od końca XIX wieku do lat pięćdziesiątych XX wieku. Praktykę w firmie rozpoczął w 1930 roku, a cztery lata później objął w niej funkcję dyrektora. Właśnie z okresu jego działalności pochodzą najbogatsze wspomnienia, liczne anegdoty oraz historie wojenne. Relacja autora opiera się na zachowanych dokumentach firmowych oraz archiwach, ale przede wszystkim na wspomnieniach własnych oraz pracowników firmy. To barwna opowieść o ludziach, którzy wspólnie tworzyli Plutona, o tradycji kawy w Polsce, o sztuce prowadzenia uczciwego biznesu. Ta książka stanowi również dowód na to, że dobra reklama i konkurencyjność nie są domeną dzisiejszych czasów, a tajniki właściwego prowadzenia przedsiębiorstwa, z takimi jego elementami, jak awanse poziome, coaching, marchandising czy franczyza (używając współczesnej terminologii) mimo upływu lat nadal mogą być ważnym punktem odniesienia dla wszystkich, którzy zechcą czerpać z tych skutecznych wzorców. Na podkreślenie zasługuje także niezwykła wręcz lojalność pracowników wobec firmy, co między innymi pozwoliło jej przetrwać trudny czas kryzysu lat 30., a potem okupacji. Zapach świeżej kawy ilustruje bogaty wybór zdjęć, w tym wiele publikowanych po raz pierwszy (firmowa ikonografia, rodzaje opakowań, druki reklamowe, fotografie siedzib firmy). Autorem opracowania naukowego publikacji jest dr Tomasz Ochinowski psycholog, trener umiejętności społecznych, historyk biznesu, docent w Zakładzie Socjologii Organizacji Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, doradca prezesa spółki Szpital Mazowiecki.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 16.5x20.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Zapach świeżej kawy
    Autor: Tarasiewicz Kordian
    Wydawnictwo: Dom Wydawniczy PWN
    Seria: HISTORIE ZE SMAKIEM
    ISBN: 9788301170998
    Liczba tomów: 1
    Numer tomu: 1
    Języki: polski
    Rok wydania: 2013
    Ilość stron: 208
    Format: 16.5x20.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.41 kg

    Recenzje