Strategie biznesu i marketingu
Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
20,11 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
W nowoczesnym zarządzaniu szczególną rolę spełnia podejście strategiczne rozumiane jako ukierunkowany na przyszłość proces rozwiązywania obecnych problemów organizacji i opanowywania nowych umiejętności, które będzie mogła ona wykorzystać w przyszłej, bardziej złożonej i niepewnej rzeczywistości. Jest to więc proces przewidywania i przygotowania się do zmian w otoczeniu, które będą wywierać coraz większy wpływ na cele i zadania przedsiębiorstwa oraz na warunki ich realizacji. Podstawą tego podejścia jest świadomość strategiczna wyrażająca się w posiadanej wiedzy i umiejętnościach, sposobie myślenia i rozumowania, dokonywaniu ocen i świadomych wyborów, a także w działaniach planowanych i realizowanych dla osiągania założonych celów. Im trudniejsza i bardziej złożona jest sytuacja firmy w otoczeniu, tym bardziej potrzebne jest całościowe, wybiegające w przyszłość spojrzenie na warunki i możliwości jej rozwoju. Spojrzenie takie zapewnia podejście strategiczne, polegające na przewidywaniu i przygotowaniu firmy do tego, co wydarzy się w przyszłości oraz na stworzeniu pewnej wizji pożądanego stanu organizacji i skoncentrowaniu się na działaniach umożliwiających jej urzeczywistnienie. Każde przedsiębiorstwo bowiem, jeżeli chce przetrwać i rozwijać się w zmieniającym się i niepewnym otoczeniu, musi rozważyć przyszłe warunki działania, opracować scenariusze możliwych zmian w otoczeniu i przygotować się do szybkiego reagowania na te zmiany. Musi więc ono mieć dobrze opracowaną strategię działania.
Szczegóły
Autor: Penc-Pietrzak Ilona
Wydawnictwo: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu
Seria: BIBLIOTEKA MENEDŻERA
Kod paskowy: 9788372300393
ISBN: 8372300399
Języki: polski
Rok wydania: 2000
Ilość stron: 338
Format: 20.0x13.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.32 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
O radości
Media Rodzina
Marketing w małej firmie
Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu