Myślenie krytyczne jako cel kształcenia
Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady

Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Myślenie krytyczne jako cel kształcenia
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
35,00 PLN
Nasza cena
32,50 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 31,28 zł

Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dydaktycznej. Książka Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej doskonale ten brak uzupełnia. Autorka stara się odpowiedzieć na pytania: Czym jest myślenie krytyczne Jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji lub procesów poznawczych W jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać dając czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, opisanymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś znanymi w naszym kraju.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2016
  • Format: 23.5x16.3
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Myślenie krytyczne jako cel kształcenia
    Podtytuł: Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady
    Autor: Ewa Wasilewska-Kamińska
    Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
    ISBN: 9788323525554
    Języki: polski
    Rok wydania: 2016
    Ilość stron: 242
    Format: 23.5x16.3
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.382 kg

    Recenzje