Stacje kolejowe Warszawa 1845-1915
architektura i budownictwo
Księży Młyn
Wysyłka:
Jutro (poniedziałek 2024-12-23)
Sugerowana cena
Nasza cena
89,33 PLN
Oszczędzasz 26%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 80,70 zł
Drugi tom cyklu Stacje kolejowe ? architektura i budownictwo został w całości poświęcony warszawskim stacjom epoki zaboru rosyjskiego. Przy wszystkich ograniczeniach będących konsekwencją zniewolenia kraju, rozdarta między wschód i zachód Warszawa borykała się z różnym rozstawem szyn linii kolejowych, wymuszonym połączeniami z drogami żelaznymi w Rosji i w zachodniej Europie. W warunkach, na przemian, okresów politycznej opresji i odwilży, powstawały prywatne i państwowe drogi żelazne, a przy nich setki budynków i budowli niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania kolei. W przypadku warszawskich gmachów stacji osobowych z biegiem lat stawały się one coraz bardziej zacofane względem zagranicznych odpowiedników. Za światowym postępem ze znacznie większym powodzeniem nadążały budynki zaplecza towarowego i technicznego. Właśnie tematyce budownictwa w gospodarstwie kolejowym poświęcono w opracowaniu najwięcej uwagi, opisując wszystkie, przeważnie już nieistniejące obiekty w obrębie poszczególnych dworców i stacji.
Kraj produkcji: Polska
Producent:
Księży Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński
Księży Młyn 14
90-345 Łódź (Polska)
tel: 426327861
email: biuro@km.com.pl
Szczegóły
Podtytuł: architektura i budownictwo
Autor: Jarosław Zieliński
Wydawnictwo: Księży Młyn
ISBN: 9788377294284
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 490
Format: 21.0x30.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 1.885 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Pałac Kultury i Nauki
Księży Młyn
Kolej między wojnami 1918-1939
Księży Młyn
Koleje miejskie i regionalne w Polsce
Księży Młyn
Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku
Księży Młyn
Historia ciała. Tom 2
Od Rewolucji do I wojny światowej
Od Rewolucji do I wojny światowej
słowo/obraz terytoria
Joseph Fouché
PIW