Inwestycyjny wymiar konsumpcji

Poltext
Inwestycyjny wymiar konsumpcji
Wysyłka:
2 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
49,90 PLN
Nasza cena
43,48 PLN
Oszczędzasz 13%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 43,48 zł

Do niedawna ekonomia zajmowała się konsumpcją głównie jako efektem procesu produkcji, służącym zaspokajaniu potrzeb człowieka. Takie traktowanie konsumpcji zmienia się: obecnie coraz częściej postrzega się konsumpcję jako źródło powstawania i rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. Ta zmiana zaczęła się w drugiej połowie XX wieku, kiedy to ważnymi czynnikami rozwoju gospodarczego stały się wiedza i innowacje, w tym innowacje technologiczne i komunikacyjne. Książka ukazuje genezę i czynniki nowych relacji konsumpcja – inwestycje oraz wyjaśnia istotę tych procesów i ich skutki.

[O książce]
Większość współczesnych społeczeństw (głównie Zachodu i Północy) staje się tzw. społeczeństwami dobrobytu, społeczeństwami masowej konsumpcji. Procesy te przewartościowują rolę konsumpcji zarówno w sferze gospodarki, jak i życia społecznego z biernej na aktywną. Sprawiają, że zmienia się optyka życia gospodarczego i społecznego, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i w sferze realnej. Jedną z takich zmian jest inne postrzeganie relacji konsumpcja – inwestycje. W tradycyjnej ekonomii i polityce gospodarczej kategorie te były przeciwieństwami (albo konsumpcja, albo inwestycje), podczas gdy dzisiaj coraz częściej dostrzega się między nimi – i to na coraz większą skalę – zjawiska substytucji, komplementarności oraz synergii.

Książka proponuje takie właśnie, nowe spojrzenie na współczesne związki pomiędzy konsumpcją a inwestycjami wraz z próbą ich wyjaśnienia. Chodzi konkretnie o to, że konsumpcja, a przynajmniej jej nie-które rodzaje nabierają współcześnie cech inwestycji, i to coraz ważniej-szych, a niekiedy już wiodących i decydujących o obecnym i przyszłym kształcie rozwoju gospodarczego i przekształceniach społecznych, a w ślad za tym – o poziomie i jakości życia ludzi.

z recenzji prof. dr. hab. Czesława Bywalca, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Ekonomii


Szczegóły

  • Rok wydania: 2020
  • Format: 165x235 mm
  • Oprawa: miękka
  • Tytuł: Inwestycyjny wymiar konsumpcji
    Autor: Anna Olejniczuk-Merta, Adam Noga
    Wydawnictwo: Poltext
    ISBN: 9788381750790
    Rok wydania: 2020
    Ilość stron: 208
    Format: 165x235 mm
    Oprawa: miękka

    Recenzje