Nowa ekologia mediów
Konwergencja a metamorfoza

Poltext
Nowa ekologia mediów
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
49,90 PLN
Nasza cena
32,13 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Nowa wersja grubej kreski to przekonanie badaczy, że skoro tradycyjne media masowe schodzą ze sceny, warto zajmować się jedynie nowymi mediami, internetem oraz nowymi technologiami. Ale media jeszcze nie zginęły: podlegają internetyzacji, ale też kolonizują (mediatyzują) internet, okazując się niezbędnym dostawcą treści internetowych. Nie przestaną być mediami nawet po ewentualnej migracji do sieci szerokopasmowych. Naiwne wizje całkowitej przemiany w systemie mediów i wzorach komunikowania masowego utrudniają działalność i przedsiębiorców, i twórców polityki publicznej. Dlatego autor poddaje szczegółowej analizie procesy konwergencji, mediamorfozy i remediacji, tworzące nową ekologię mediów, a także prognozy przyszłości mediów i internetu. Zajmuje się też przyszłością dziennikarstwa i demokracji, które za sprawą nowych mediów (choć bynajmniej nie tylko) będą musiały przejść gruntowną metamorfozę.

Doktor Karol Jakubowicz jest medioznawcą i ekspertem o uznanej pozycji międzynarodowej, specjalizującym się w zagadnieniach mediów elektronicznych. Obecnie jest doradcą Przewodniczącego KRRiT. Pełnił wiele funkcji w kraju i zagranicą w zakresie działalności medialnej, regulacji mediów i polityki medialnej. Jest autorem, współautorem i redaktorem licznych krajowych i zagranicznych publikacji naukowych poświęconych mediom elektronicznym i komunikacji społecznej. Za wybitne osiągnięcia oraz reprezentowanie polskiego środowiska medioznawców na całym świecie otrzymał w 2011 r. honorowe członkostwo Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.

Media są żywiołem Karola Jakubowicza czuje się w nich jak ryba w wodzie. Z niezwykłą starannością wynajduje wszelkie dostępne źródła informacji i wiedzy na temat błyskawicznie zmieniającej się medialnej rzeczywistości, która w coraz większym stopniu decyduje o tym, jak postrzegamy świat i jak porozumiewamy się z innymi. Nowa ekologia mediów to jednocześnie mapa i encyklopedia, obowiązkowa, choć uprzedzam wymagająca lektura dla wszystkich zainteresowanych współczesnymi mediami.
Edwin Bendyk, dziennikarz tygodnika Polityka, autor blogu Antymatrix

Nowa ekologia mediów jest niczym brakująca instrukcja obsługi internetu, telewizora czy komórki. Jednocześnie solidny i porywający przegląd najważniejszych trendów i teorii pozwala zrozumieć świat mediów, w którym żyjemy często w sposób nieświadomy. Karol Jakubowicz, wybitny znawca mediów tradycyjnych, podchodzący bez uprzedzeń do nowej ekologii medialnej, jest szczególnie wiarygodnym po niej przewodnikiem.
dr Alek Tarkowski, dyrektor Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, socjolog nowych mediów

W serii Akademickie warsztaty dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych
publikacji z dziedziny mediów.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2011
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Nowa ekologia mediów
    Podtytuł: Konwergencja a metamorfoza
    Autor: Jakubowicz Karol
    Wydawnictwo: Poltext
    ISBN: 9788375611144
    Języki: polski
    Rok wydania: 2011
    Ilość stron: 328
    Format: 16.5x23.5cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.52 kg

    Recenzje

    Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: