Dziennikarstwo radiowo telewizyjne
Techniki tworzenia programów informacyjnych. 6 wydanie
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
50,88 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Podobnie jak wcześniejsze, niniejsze szóste wydanie Dziennikarstwa radiowo-telewizyjnego (wyd. 5, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2006) skupia się na podstawach dziennikarstwa informacyjnego, takich jak wyszukiwanie źródeł informacji, przeprowadzanie wywiadów, konstruowanie programu, pisanie relacji, relacjonowanie, w tym relacjonowanie na żywo, montaż, praca w studiu itd. Informacje te uzupełniono o nowe zagadnienia roli multimediów w działalności informacyjnej oraz możliwych kierunkach rozwoju mediów.
Konsekwencją współczesnych technologii jest łączenie się informacji globalnych i lokalnych. Interaktywność w relacjonowaniu z miejsca zdarzenia oraz możliwość niemal natychmiastowego informowania o rozwoju sytuacji doprowadziły do konieczności zmiany sposobu myślenia i działania wśród dziennikarzy, w tym metod pisania relacji i samego relacjonowania, które odbywa się obecnie 24 godziny na dobę. W niniejszym wydaniu uwzględniono zagadnienia związane z cyklem produkcji cyfrowej i konwergencją. Studenci i nauczyciele dziennikarstwa znajdą tu najbardziej aktualne informacje.
Szósta aktualizacja podręcznika uwzględnia procesy zrastania się technologii telewizyjnej, radiowej i jak to określają autorzy informacyjnej, a więc odpowiada obecnemu etapowi konwergencji mediów. Oznacza przystosowanie podręcznika do sytuacji, gdy dziennikarze nie dzielą się już na prasowych i telewizyjnych, ale stają się raczej menadżerami mediów lub wydawcami internetowymi, pracującymi 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu
Z recenzji prof. dr hab. Beaty Ociepki
Wszystkie zmiany i modyfikacje wyszły niewątpliwie książce na dobre. Jest ona teraz bardziej spójna i zwarta. Koncentruje się warsztacie dziennikarza radiowego i telewizyjnego oraz jego etycznej i zawodowej odpowiedzialności, natomiast kwestię organizacji pracy redakcji odsuwa na bok.
Z recenzji prof. dr hab. Macieja Mrozowskiego
Szczegóły
Podtytuł: Techniki tworzenia programów informacyjnych. 6 wydanie
Autor: Boyd Andrew, Stewart Peter, Alexander Ray
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: MEDIA
ISBN: 9788323330233
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Sadza Agata
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 440
Format: 17.2x23.1
Oprawa: Miękka
Waga: 0.7 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Filmowiec Zestaw
Buchmann
Wokół montażu
PWSFT
Zarządzanie mediami
Ujęcie systemowe
Ujęcie systemowe
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Filmowanie. Podręcznik dla młodych
Wojciech Marzec
Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą
Studio Emka
5 tajników warsztatu filmowego
Wojciech Marzec
Metafora pojęciowa i amalgamat w reklamie prasowej
Adam Marszałek
Kresowa Atlantyda Tom 1-4
Pakiet
Pakiet
MS Wydawnictwo
Punkt widzenia w metaforyce dziennikarzy sportowych
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego