Wywiad telewizyjny
Cechy twórcze a norma gatunkowa

Aspra
Wywiad telewizyjny
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
35,00 PLN
Nasza cena
29,88 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Tom 20. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. "Książka zwraca uwagę na niedoceniane dotąd w literaturze medioznawczej aspekty twórcze w warsztacie dziennikarskim. Podjęta problematyka wywiadu telewizyjnego ukazuje znaczący potencjał innowacyjności pozwalający z tej, skądinąd schematycznej, wypowiedzi wykreować atrakcyjny dla widzów przekaz. Potencjał twórczy, biegłość warsztatowa dziennikarza i współpracowników przekładają się wprost na dramaturgię interakcji z osobą (osobami) udzielającą wywiadu. Publikacja jest innym niż dotąd spojrzeniem na wywiad telewizyjny jako gatunek. Skupiając się na aspektach twórczych i innowacyjności w ramach klasycznych interakcji dziennikarz - respondent, pokazuje skalę stosowanych nowych rozwiązań formalnych w tym zakresie." dr hab. Andrzej Kozieł, Uniwersytet Warszawski "Dr Joanna Szylko-Kwas skupiła swą uwagę na wywiadzie, który jest gatunkiem - przez jednych badaczy uznanym za pograniczny, przez innych - za publicystyczny - w którym dziennikarze muszą wykazać się nie tylko twórczym myśleniem, ale i refleksem, inteligencją, by w porę zareagować na to, co mają do powiedzenia interlokutorzy, zaproszeni do rozmowy. Swymi rzetelnymi badaniami Autorka udowodniła, że obecnie dziennikarze muszą kreatywnie myśleć, by nie tylko utrzymać się w zawodzie, ale by przyciągnąć uwagę odbiorców. Problem opisany w książce dotyka zmian, jakie zachodzą w filozofii prowadzenia wywiadu. Książka ta inspiruje do refleksji: dzisiaj dziennikarz musi współpracować z rozmówcą, musi być - w pełnym tego słowa znaczeniu - kreatywny." prof. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Uniwersytet Jagielloński

Szczegóły

  • Rok wydania: 2013
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Wywiad telewizyjny
    Podtytuł: Cechy twórcze a norma gatunkowa
    Autor: Szylko-Kwas Joanna
    Wydawnictwo: Aspra
    Seria: MEDIA POCZĄTKU XXI WIEKU
    ISBN: 9788375454468
    Języki: polski
    Rok wydania: 2013
    Ilość stron: 190
    Oprawa: Miękka

    Recenzje