Rynek
Sic!
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
17,04 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę niewidzialnej ręki rynku, jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego dobrobytu i żywotności politycznej wiedzie nie poprzez scentralizowaną kontrolę i planowanie, lecz poprzez laissez-faire postawę nieinterwencjonistyczną. Alan Aldridge objaśnia czytelnikom złożone relacje między opisem, analizą i ideologią we współczesnych teoriach rynku. Cechą wyróżniającą jego książkę jest nacisk na rolę kultury w kształtowaniu rynkowej rzeczywistości społecznej. Wśród analizowanych przez Aldridgea ideologii znajdują się:
rynkowy fundamentalizm przekonanie o powszechnych korzyściach płynących z mechanizmów wolnorynkowych;
rynkowy populizm założenie, że wolny rynek wyraża demokratyczną wolę ludu;
homo oeconomicus wiara, że głównym motywem naszego działania jest maksymalizacja osobistych korzyści;
globalizm neoliberalne przeświadczenie, że globalna ekspansja rynkowa jest nieunikniona, a działanie polityczne nie ma znaczenia.
Rynek z pewnością zainteresuje studentów i badaczy zajmujących się socjologią życia ekonomicznego, socjologią ekonomiczną i polityczną.
Alan Aldridge wykłada socjologię kultury na brytyjskim uniwersytecie Nottingham.
O takich monografiach każdy student socjologii marzy: zwięzłe, choć ogarniające całość istniejącej wiedzy o przedmiocie, napisane przez znakomitych specjalistów, a przejrzyście skonstruowane i przejrzyście wyłożone, naraz zaoszczędzające żmudnych poszukiwań i zachęcające do dalszych, świadomie ukierunkowanych studiów. A zestaw tytułów tak jest przez redaktorów serii skomponowany, by dostarczyć rzetelnej informacji o każdym zagadnieniu, przez jakie przyjdzie studentom przegryzać się w trakcie ich studiów
(Zygmunt Bauman).
rynkowy fundamentalizm przekonanie o powszechnych korzyściach płynących z mechanizmów wolnorynkowych;
rynkowy populizm założenie, że wolny rynek wyraża demokratyczną wolę ludu;
homo oeconomicus wiara, że głównym motywem naszego działania jest maksymalizacja osobistych korzyści;
globalizm neoliberalne przeświadczenie, że globalna ekspansja rynkowa jest nieunikniona, a działanie polityczne nie ma znaczenia.
Rynek z pewnością zainteresuje studentów i badaczy zajmujących się socjologią życia ekonomicznego, socjologią ekonomiczną i polityczną.
Alan Aldridge wykłada socjologię kultury na brytyjskim uniwersytecie Nottingham.
O takich monografiach każdy student socjologii marzy: zwięzłe, choć ogarniające całość istniejącej wiedzy o przedmiocie, napisane przez znakomitych specjalistów, a przejrzyście skonstruowane i przejrzyście wyłożone, naraz zaoszczędzające żmudnych poszukiwań i zachęcające do dalszych, świadomie ukierunkowanych studiów. A zestaw tytułów tak jest przez redaktorów serii skomponowany, by dostarczyć rzetelnej informacji o każdym zagadnieniu, przez jakie przyjdzie studentom przegryzać się w trakcie ich studiów
(Zygmunt Bauman).
Szczegóły
Autor: Aldridge Alan
Wydawnictwo: Sic!
Seria: Key Concepts
Kod paskowy: 9788360457085
ISBN: 8360457085
Tytuł oryginału: THE MARKET
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Żakowski Maciek
Języki: polski
Rok wydania: 2006
Ilość stron: 210
Format: 13.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.225 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Konsumpcja
Sic!