Socjologia codzienności

Znak
Socjologia codzienności
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
101,40 PLN
Nasza cena
74,57 PLN
Oszczędzasz 27%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Gwiazdy rocka i stadionowi zadymiarze, zakupy i choroby, przyjaźń i seks, komórki i fora internetowe, zaufanie taksówkarzy do klientów i wyborców do polityków. Co łączy te tematy Tradycyjny socjolog określiłby je jako dziwne, ale sprawy te są przedmiotem trzeciej socjologii: socjologii codzienności. Po pierwszej (zajmującej się wielkimi systemami społecznymi) oraz drugiej (analizującej anatomię działań społecznych i międzyludzkich więzi) przyszedł czas na trzecią. Badacze dostrzegli, że tradycyjne problemy socjologii nierówności społeczne, władza, kultura, świadomość zbiorowa czy globalizacja przejawiają się najwyraźniej na co dzień: w domu, szkole, supermarkecie, kościele, szpitalu i na stadionie piłkarskim. Dla socjologów życie codzienne to nowe okno, przez które można spojrzeć na stare problemy i zobaczyć coś więcej. Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia-Borowska zebrali przykłady najnowszych prac z kręgu trzeciej socjologii, które ukazały się na świecie. To pierwsza taka poprzedzona obszernymi wstępami autorów antologia w Polsce. Z pewnością zainteresuje nie tylko socjologów, ale szeroki krąg czytelników, którym pomoże lepiej zrozumieć własne życie w społeczeństwie. Małgorzata Bogunia-Borowska jest adiunktem na Uniwersytecie Jagiellońskim w Zakładzie Socjologii Teoretycznej Instytutu Socjologii i wykładowcą w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera. Absolwentka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, na którym ukończyła kulturoznawstwo (1997) oraz Wydziału Filozoficznego, gdzie zdobyła wykształcenie socjologiczne (1999). Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z przemianami kulturowymi i społecznymi ponowoczesnej rzeczywistości. Szczególnie interesuje się tematyką kultury medialnej i konsumpcyjnej. Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz członkini Międzynarodowego Stowarzyszenia Socjologicznego (ISA) oraz Polskiego Stowarzyszenia Socjologicznego. Współautorka książki Globalizacja i konsumpcja. Dwa dylematy współczesności (część poświęcona społeczno-kulturowym teoriom konsumpcji) oraz Reklamy jako tworzenia rzeczywistości społecznej, a także redaktorka książki Dziecko w świecie mediów i konsumpcji.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2008
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Twarda
  • Tytuł: Socjologia codzienności
    Wydawnictwo: Znak
    ISBN: 9788324009596
    Języki: polski
    Rok wydania: 2008
    Ilość stron: 976
    Format: 17.0x24.0cm
    Oprawa: Twarda
    Waga: 1.502 kg

    Recenzje