Firma. Bracia Jabłkowscy 1883–2021
Ośrodek Karta
Wysyłka:
Dzisiaj
Sugerowana cena
Nasza cena
45,73 PLN
Oszczędzasz 24%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 39,73 zł
Pasjonująca opowieść o słynnym warszawskim Domu Towarowym Bracia Jabłkowscy. Bogato ilustrowana kompozycja tekstów źródłowych (dzienników, wspomnień, prasy) pozwala poznać historię Firmy od jej początków w XIX wieku, przez sukces w II RP, grabież dokonaną przez „ludowe“ państwo i walkę o odzyskanie rodzinnego biznesu, po przywracanie świetności marki w nowej rzeczywistości handlowej.
Wizyta u Braci Jabłkowskich ma to do siebie, że kupując na przykład tylko sukienkę, fartuszek lub jakiś nawet drobiazg, widzi się po drodze wszystko, co do życia codziennego i życia wytwornego potrzebne. […] Co krok jakaś niespodzianka, jakiś wdzięczny kształt leżaka, fotela, nawet rondla. […] Jeśli masz kłopot z wymyśleniem prezentu, wal do Braci Jabłkowskich. „Kobieta w Świecie i w Domu“ nr 11/1937
Co określiło historię DTBJ? Nie marsz od sukcesu do sukcesu, tylko mozolne podnoszenie się po potknięciach i porażkach. Nie kontentowanie się zdobytą pozycją, tylko budowanie nowych przyczółków. Nie wykorzystywanie ludzi na potrzeby firmy, tylko podporządkowanie reguł działania potrzebom i oczekiwaniom ludzi: klientów, pracowników, akcjonariuszy. Być może to właśnie czyni los firmy typowym dla warunków polskich i warszawskich? Może dzięki tej typowości wydaje się on warszawiakom bliższy i bar dziej swojski? Jan Jabłkowski
Wizyta u Braci Jabłkowskich ma to do siebie, że kupując na przykład tylko sukienkę, fartuszek lub jakiś nawet drobiazg, widzi się po drodze wszystko, co do życia codziennego i życia wytwornego potrzebne. […] Co krok jakaś niespodzianka, jakiś wdzięczny kształt leżaka, fotela, nawet rondla. […] Jeśli masz kłopot z wymyśleniem prezentu, wal do Braci Jabłkowskich. „Kobieta w Świecie i w Domu“ nr 11/1937
Co określiło historię DTBJ? Nie marsz od sukcesu do sukcesu, tylko mozolne podnoszenie się po potknięciach i porażkach. Nie kontentowanie się zdobytą pozycją, tylko budowanie nowych przyczółków. Nie wykorzystywanie ludzi na potrzeby firmy, tylko podporządkowanie reguł działania potrzebom i oczekiwaniom ludzi: klientów, pracowników, akcjonariuszy. Być może to właśnie czyni los firmy typowym dla warunków polskich i warszawskich? Może dzięki tej typowości wydaje się on warszawiakom bliższy i bar dziej swojski? Jan Jabłkowski
Szczegóły
Autor: Bracia Jabłkowscy
Wydawnictwo: Ośrodek Karta
Kod paskowy: 9788366707276
ISBN: 978-83-66707-27-6
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 424
Format: 17x24 cm
Oprawa: twarda
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
3 batalion strzelców
Egros
Bitwa Warszawska 1920
Capital
Zaleszczyki - riwiera przedwojennej Polski
Księży Młyn
Zaolzie 1919 - 1938
Bellona
Grażyna Hase Zawsze w modzie
Muzeum Warszawy